Pozytywny wizerunek ma kluczowe znaczenie w kwestii zatrzymania przy sobie obecnych klientów i pozyskiwania nowych. Dziś, w dobie internetu i nowoczesnych technologi, ogromną rolę odgrywa wizerunek w sieci. Każda marka powinna pielęgnować swoje relacje z użytkownikami, by ci chętnie powracali na jej stronę i identyfikowali się z nią. Pomóc w tym może kompleksowe pozycjonowanie wizerunkowe. Czym dokładnie jest SEO PR i jakie daje korzyści?
Czym jest pozycjonowanie wizerunkowe?
Pozycjonowanie wizerunkowe, inaczej nazywane SERM (ang. Search Engine Reputation Management), to działania, których celem jest wykształcenie pozytywnego wizerunku marki w internecie. To zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa w sieci, poprzez promowanie w wyszukiwarkach internetowych pozytywnych informacji i dobrych wiadomości, które pojawiają się po wpisaniu nazwy danej firmy lub oferowanego przez nią produktu. W zakres pozycjonowania wizerunkowego wchodzi:
- publikowanie wartościowych elementów content marketingu (artykułów, zdjęć, newsletterów, filmów i innych),
- optymalizacja treści ważnych dla firmy,
- monitorowanie komentarzy i wzmianek na forach,
- kampanie reklamowe w Google – Google Ads,
- generowanie pozytywnych opinii.
Chcesz poprawić wizerunek swojej firmy?
Wiemy jak to zrobić – zgłoś się do nas!
Pozycjonowanie wizerunkowe – korzyści
Pozycjonowanie wizerunkowe przeznaczone jest przede wszystkim dla tych firm, których działalność opiera się na kontakcie z klientem. To, jak odbiorcy postrzegają takie przedsiębiorstwo, ma bowiem duży wpływ na jego ostateczny sukces. Mnóstwo osób przed zakupem lub skorzystaniem z usług szuka informacji w internecie. Jeśli internauci będą trafiać na dobre wiadomości o marce, istnieje większa szansa na to, że skorzystają z jej usług.
Pozycjonowanie wizerunkowe to także dobre rozwiązanie dla przedsiębiorstw o naruszonej reputacji i tych, które mierzą się z wieloma negatywnymi komentarzami w sieci. Jako agencja PR mierzymy się również z takimi sytuacjami.
Odpowiednio zaplanowane i sprawnie przeprowadzone działania SEO PR mogą:
- poprawić reputację firmy,
- wzmocnić wypracowany wcześniej wizerunek,
- pozyskać, wzmocnić lub odbudować zaufanie klientów do marki,
- zwiększyć zainteresowanie odbiorców marką (rozbudowanie bazy klientów),
- ułatwić zdobycie przewagi konkurencyjnej na rynku,
- ograniczyć negatywne skutki kryzysu wizerunkowego.
Działania związane z pozycjonowaniem wizerunkowym sprawiają, że odbiorcy lepiej postrzegają markę, darzą ją sympatią i zaufaniem. Inwestycja w SEO PR to inwestycja w rozwój całej firmy!