Nawigacja

Pozycjonowanie wizerunkowe – czy warto?

Online marketing

Pozytywny wizerunek ma kluczowe znaczenie w kwestii zatrzymania przy sobie obecnych klientów i pozyskiwania nowych. Dziś, w dobie internetu i nowoczesnych technologi, ogromną rolę odgrywa wizerunek w sieci. Każda marka powinna pielęgnować swoje relacje z użytkownikami, by ci chętnie powracali na jej stronę i identyfikowali się z nią. Pomóc w tym może kompleksowe pozycjonowanie wizerunkowe. Czym dokładnie jest SEO PR i jakie daje korzyści?

Czym jest pozycjonowanie wizerunkowe?

Pozycjonowanie wizerunkowe, inaczej nazywane SERM (ang. Search Engine Reputation Management), to działania, których celem jest wykształcenie pozytywnego wizerunku marki w internecie. To zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa w sieci, poprzez promowanie w wyszukiwarkach internetowych pozytywnych informacji i dobrych wiadomości, które pojawiają się po wpisaniu nazwy danej firmy lub oferowanego przez nią produktu. W zakres pozycjonowania wizerunkowego wchodzi:

  • publikowanie wartościowych elementów content marketingu (artykułów, zdjęć, newsletterów, filmów i innych),
  • optymalizacja treści ważnych dla firmy,
  • monitorowanie komentarzy i wzmianek na forach,
  • kampanie reklamowe w Google – Google Ads,
  • generowanie pozytywnych opinii.

Chcesz poprawić wizerunek swojej firmy?

Wiemy jak to zrobić – zgłoś się do nas!

Pozycjonowanie wizerunkowe – korzyści

Pozycjonowanie wizerunkowe przeznaczone jest przede wszystkim dla tych firm, których działalność opiera się na kontakcie z klientem. To, jak odbiorcy postrzegają takie przedsiębiorstwo, ma bowiem duży wpływ na jego ostateczny sukces. Mnóstwo osób przed zakupem lub skorzystaniem z usług szuka informacji w internecie. Jeśli internauci będą trafiać na dobre wiadomości o marce, istnieje większa szansa na to, że skorzystają z jej usług.

Pozycjonowanie wizerunkowe to także dobre rozwiązanie dla przedsiębiorstw o naruszonej reputacji i tych, które mierzą się z wieloma negatywnymi komentarzami w sieci. Jako agencja PR mierzymy się również z takimi sytuacjami.

Odpowiednio zaplanowane i sprawnie przeprowadzone działania SEO PR mogą:

  • poprawić reputację firmy,
  • wzmocnić wypracowany wcześniej wizerunek,
  • pozyskać, wzmocnić lub odbudować zaufanie klientów do marki, 
  • zwiększyć zainteresowanie odbiorców marką (rozbudowanie bazy klientów),
  • ułatwić zdobycie przewagi konkurencyjnej na rynku,
  • ograniczyć negatywne skutki kryzysu wizerunkowego.

Działania związane z pozycjonowaniem wizerunkowym sprawiają, że odbiorcy lepiej postrzegają markę, darzą ją sympatią i zaufaniem. Inwestycja w SEO PR to inwestycja w rozwój całej firmy!

Zadzwoń Panel klienta Kontakt