Nawigacja

Koncepcja CSR – w jaki sposób wykorzystują ją marki

PR

Dzisiejszy konsument nie zwraca uwagi wyłącznie na jakość i cenę produktów oferowanych przez markę. Liczy się dla niego również to, by firma działała zgodnie z etyką, angażowała się w sprawy ważne dla społeczeństwa, nie szkodziła środowisku. Jakie polskie marki funkcjonują zgodnie ze społeczną odpowiedzialnością biznesu? Jak koncepcja CSR wygląda w praktyce?

Czym jest koncepcja CSR?

Społeczna odpowiedzialność biznesu to nie jednorazowa inicjatywa czy akcja marketingowa, a stały element tożsamości przedsiębiorstwa. Strategia zarządzania, zgodnie z którą firma w swoich działaniach uwzględnia aspekty środowiskowe, potrzeby i wymagania szeroko pojętych interesów społecznych, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy – a w szczególności z pracownikami. Koncepcja CSR to świadome, zrównoważone kierowanie przedsiębiorstwem. Co więcej, to zorientowanie na otoczenie, w którym działa firma, na jego problemy i inne kwestie ważne z punktu widzenia społeczeństwa.

Obszary CSR to m.in. ład organizacyjny, prawa człowieka, czy też środowisko. Koncepcję CSR można realizować poprzez:

  • działania na rzecz lokalnej społeczności,
  • działana proekologiczne,
  • kampanie społeczne,
  • programy dla pracowników,
  • raporty społeczne,
  • racjonalne systemy zarządzania,
  • wolontariat pracowniczy,
  • efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw.

A więc, jak wygląda to w praktyce?

Nie wiesz jak zaimplementować działania CSR w swojej firmie?

Jesteś w dobry miejscu – wiemy, jak Ci pomóc!

CSR w Polsce

Polski przykład koncepcji CSR to akcja „Z podwórka na stadion o Puchar Tymbarku”, którą firma Tymbark wspiera od 2007 roku. To coroczny turniej piłkarski dla dzieci w wieku od lat 8, 10 i 12. W turnieju mogą uczestniczyć szkoły, uczniowskie kluby sportowe, klasyczne kluby sportowe, a także podmioty prowadzące działalność sportowo-edukacyjną. Jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie wydarzenia, jego głównym celem jest „popularyzacja aktywnego stylu życia wśród uczniów szkół podstawowych, wyłanianie piłkarskich talentów jak również spełnianie dziecięcych marzeń”.

Innym przykładem działań CSR na polskim rynku jest akcja „Razem Zadbajmy o Zdrowie” Biedronki, w ramach której pracownicy mogą bezpłatnie, cyklicznie korzystać z badań profilaktycznych w swoich miastach. Co ciekawe, akcja dbania o zdrowie jest jedną z 20 programów wsparcia dla pracowników, prowadzonych pod hasłem „Dla Nas. Razem w każdym momencie”.

Z ciekawą inicjatywą wyszło również Danone. Firma od 2003 roku prowadzi program społeczny „Podziel się Posiłkiem!”, którego celem jest pomoc w walce z niedożywianiem dzieci w Polsce. W ramach akcji organizowane są coroczne zbiórki żywności dla potrzebujących. Współorganizatorem jest Fundacja Polsat, a partnerem strategicznym – Banki Żywności. 

Inne ciekawe przykłady inicjatyw CSR w Polsce to:

  • „Nie jesteś sam” Fundacji TVN,
  • „Pomoc mierzona kilometrami” T-Mobile Polska,
  • „Podaruj dzieciom słońce” Polsatu i marki Procter & Gamble,
  • Fundacja Lotto Milion Marzeń.
Zadzwoń Panel klienta Kontakt