Nawigacja

Greenwashing: niebezpieczny chwyt marketingowy

Strategia marketingowa
greenwashing: strategia marketingowa

Zastanawiasz się, co kryje się pod nazwą greenwashing? W ten sposób  określamy zabieg marketingowy, mający na celu wprowadzenie w błąd klientów, którzy chętnie wybierają produkty i usługi firm przyjaznych dla środowiska. Specjaliści apelują, że niektóre marki poświęcają dużo czasu i wysiłku, aby sprawić wrażenie, że kładą nacisk na ekologię. Niestety w rzeczywistości często bywa inaczej.

Co to jest greenwashing?

Ze zjawiskiem greenwashing mamy do czynienia wtedy, gdy firma w swoich komunikatach marketingowych podkreśla, że zwraca uwagę na ekologię, podczas gdy nie podejmuje działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Nic więc dziwnego, że wielu konsumentów podchodzi sceptycznie do takich zapewnień. Ekomanipulacja zatacza coraz szersze kręgi, dlatego warto zachować szczególną ostrożność podczas zakupów.

Z najnowszych badań wynika, że przedstawiciele pokolenia Y, znanego również jako pokolenie Millenium, mogą zapłacić więcej za produkt, który służy środowisku. Eksperci przekonują, że ekomarketing sprawdzi się nie tylko w przypadku przedsiębiorstw związanych z branżą ochrony przyrody. Do swojej strategii mogą go również wpleść marki kosmetyczne, odzieżowe, jubilerskie, elektroniczne, czy motoryzacyjne. Niestety wiele firm stosuje nieuczciwe praktyki, aby wybielić swój wizerunek. 

O greenwashing możemy mówić wtedy, gdy marki starają się ukryć niekorzystne cechy produktu lub usług. Do popularnych grzeszków takich marek zaliczamy też brak wiarygodność certyfikatów, bycie nieprecyzyjnym w komunikatach reklamowych, czy stosowanie fałszywych, ekopodobnych etykiet. 

Jak skutecznie promować firmę?

Obecnie konsumenci coraz większą uwagę przywiązują do tego, czy wybrana firma działa etycznie. Zanim zdecydują się na produkt, sprawdzają, czy dana marka angażuje się w sprawy istotne dla społeczeństwa. Wielu klientów rezygnuje z oferty firmy, której działalność szkodzi środowisku. Specjaliści przypominają, że koncepcja CSR nie sprowadza się do akcji marketingowej, czy jednorazowej inicjatywy, lecz stanowi stały element tożsamości marki. 

Potrzebujesz wsparcia w stworzeniu skutecznej strategii marketingowej?

Podpowiemy Ci, jak dotrzeć do szerszego grona odbiorców!

Przy okazji warto przypatrzeć się bliżej jednemu z chwytów marketingowych, znanych jako greenwashing. W ten sposób firmy nie tylko manipulują klientami o niskiej świadomości ekologicznej, lecz także szkodzą środowisku. Przede wszystkim reklamuje się produkty i usług, które nie zasługują na miano ekologicznych. Po drugie niepotrzebnie daje klientom poczucie zadowolenie. Po trzecie zraża ich do firm, które rzeczywiście mają na sercu dobro planety.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt