Instagram to jeden z najczęściej używanych kanałów informacyjno-społecznościowych. Za pomocą platformy można rozpowszechniać treści, bądź promować dane zjawisko. Najważniejszą zaletą aplikacji jest darmowy dostęp, dzięki któremu konta niejednokrotnie skupiają setki tysięcy, a nawet miliony obserwatorów. Czy Instagram może okazać się wsparciem w dziale PR? Jak skalować działania w sieci?
Instagram public relations
Wizerunek w social media to obecnie kwestia priorytetowa wielu firm. Przekaz wizualny przekazywany za pomocą mediów zwiększa wiarygodność danego komunikatu, przez co staje się on bardziej bezpośredni i silniej oddziałuje na odbiorców. Wiele osób spłyca znaczenie mediów społecznościowych jako narzędzia wyłącznie do przesyłania zdjęć. W istocie fotografie są elementem kampanii PR. Dzięki aplikacjom mobilnym powstało wiele firm, niektóre z nich odniosły sukces głównie dzięki przemyślanej promocji. Zarządzanie kanałami społecznościowymi staje się priorytetową kwestią każdego działu PR.
Za główny cel działań, jakie ma do wykonania agencja PR, podaje się kreowanie pozytywnego wizerunku danej organizacji. Oprócz dbania o tożsamość firmy Public Realtions podejmuje szeroko zakrojone działania mające na celu podtrzymywanie pozytywnych relacji z kontrahentami oraz klientami. Dialog pomiędzy konsumentem a przedsiębiorstwem pozwala lepiej dopasować ofertę do danej osoby, przez co staje się on bardziej atrakcyjny. Na podobnej zasadzie działają wszystkie media społecznościowe. Za pomocą aplikacji Instagram serwuje się swoim obserwatorom najnowsze informacje dotyczące firmy, relacjonuje akcje promocyjne czy dba o dobry wizerunek i pozyskuje nowych klientów. To nieocenione narzędzie, które wymaga odpowiedniej strategii marketingowej.
Czy wykorzystujesz wszystkie kanały dotarcia do swoich klientów?
Zadbamy o to, by Twoja firma była widoczna!
Reklama na Instagramie – jakie może przynieść korzyści firmie?
Social media w działaniach PR pełnią niebagatelną funkcję. Reklama w mediach społecznościowych trafia do szerszego grona odbiorców niż w tradycyjnych mediach. Ponadto jest dużo tańsza, gdyż dzięki aplikacji Instagram można skorzystać z pakietu sponsorowanych postów bądź relacji Insta Story. Generują one duży ruch, na podstawie złożonego systemu algorytmów odnajdują potencjalnych klientów. Reklamy wyświetlają się jako post na podstronie, bądź krótki filmik. Ponadto Instagram to największe medium skupiające influencerów z każdej branży.
Za pomocą statystyk można nawiązać współpracę z odpowiednią osobą, która stanie się ambasadorem firmy w sieci. Firmowanie danego produktu własną twarzą staje się coraz popularniejsze, jednak nawiązanie relacji biznesowych z najpopularniejszymi gwiazdami sieci generuje dużo kosztów. W alternatywny sposób można rozwijać własną markę poprzez aktywne uczestniczenie w tworzeniu feedu.
Instamarketing a PR
Instamarketing jest terminem bezpośrednio związanym z wykorzystaniem aplikacji do przeprowadzania akcji promujących dane przedsiębiorstwo. Za pomocą narzędzi, które oferuje aplikacja, można tworzyć szereg postów, relacji czy wyróżnionych karuzel, które bezpośrednio wpływają na wizerunek internetowy. Wiele młodych firm z niewielkim budżetem reklamowym czy start-upów szukało swoich odbiorców w darmowych i skutecznych mediach społecznościowych. Widać to szczególnie po firmach z USA. Pomimo ograniczonych środków, promowanie się na Instagramie przynosiło niejednokrotnie lepsze rezultaty niż wydawanie tysięcy na profesjonalne agencje. Z tej przyczyny środowisko internetowe stało się podatnym gruntem na nowoczesne firmy, które zaczynają swoją przygodę ze światem prawdziwego biznesu.
Jakość a nie ilość
Korzystając z konta na Instagramie, należy tworzyć treści, które będą pojawiały się regularnie na profilu. Kluczem do sukcesu jest zwrócenie szczególnej uwagi na estetykę zdjęć. Lepiej, jeśli ich jest mniej, a niosą ze sobą lepszy przekaz. Biorąc pod uwagę pr Instagram, kluczowe wydaje się analizowanie trendów oraz motywów, które w danym momencie są modne. Korzystanie z memów czy śmiesznych powiedzeń może przekonywać młodszą widownię, a więc największy odsetek Instagramowiczów do kupna danego produktu czy skorzystania z konkretnej usługi.
Skuteczny marketing online powinien opierać się na swobodnym dyskursie z odbiorcami, warto więc wykorzystać medium do organizacji konkursów czy akcji rabatowych, gdyż z pewnością taka działalność wpłynie pozytywnie na wizerunek danego przedsiębiorstwa w Internecie. Kolejnym ważnym aspektem jest wykorzystanie formuły „call to action”. Poprzez zawierane treści, warto zachęcić użytkowników platformy do aktywności. Dzięki temu poczują się oni bardziej związani z daną firmą, co bezpośrednio przełoży się na ich lojalność względem danej organizacji.
Instagram w PR pełni rolę istotnego kanału komunikacyjnego. Dzięki niemu przedsiębiorcy mogą nawiązywać bezpośrednie relacje z potencjalnymi klientami. Jednak, oprócz samej sprzedaży, aplikacja ma kolosalne znaczenie w kontekście budowania własnego wizerunku. Dzięki niej można wpłynąć na odbiór danej firmy w oczach konsumentów. To również metoda ekonomicznego zdobywania zasięgów.