Nawigacja

Czym są wartości marki? I jak je zdefiniować?

Pozyskiwanie klientów

Obecnie konsumenci są bardziej świadomi. Podejmując decyzje zakupowe, zwracają uwagę na wiele aspektów – materialnych i niematerialnych. O sukcesie danej marki decydują m.in. wartości, jakie brand sobą reprezentuje. Jak zdefiniować wartości marki?

Cenny element identyfikacji

Dlaczego klienci wybierają konkretne marki? W czym tkwi sukces wielkich brandów? Odpowiedzią są wartości, które owe marki sobą reprezentują.

Marka to nie tylko nazwa i logotyp. To wszystkie cenne cechy, które wyróżniają dany produkt lub usługę. Myśląc o danej marce, w naszej głowie pojawiają się emocje i wartości, z którymi marka utożsamia swoje produkty bądź usługi. 

Wartości marki nie mogą być czymś przypadkowym. Marka opisując siebie w konkretny sposób, składa odbiorcom pewną obietnicę. Obietnicę, którą musi spełnić. Toyota nie byłaby utożsamiania z bezawaryjnością, a dzięki temu z bezpieczeństwem, jeśli jej samochody co chwilę by się psuły. Wartość to coś, co nadaje marce wyjątkowość, jest autentyczne i działa na potencjalnych klientów jak magnes. A zatem jak zdefiniować wartości marki?

Skuteczne projektowanie wartości marki wymaga odpowiedniego planu i organizacji.

Wybierz agencję z doświadczeniem!

Jak zdefiniować wartości marki?

Aby je zdefiniować, przede wszystkim należy przeanalizować grupę docelową, do której kierujemy swoje produkty bądź usługi. Warto wziąć pod uwagę, co jest dla nich ważne, na co zwracają szczególną uwagę, a co nie ma dla nich większego znaczenia. Marka, która reprezentuje sobą wartości ważne z punktu widzenia odbiorców, ma większe szanse na sukces. Klienci będą utożsamiać się z takim brandem, pozostaną mu lojalni, co ma duże znaczenie w budowie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Wartości marki można kreować również poprzez wspieranie ważnych inicjatyw, kampanii społecznych lub fundacji oraz prowadzenie działań edukacyjnych, których celem jest szerzenie wiedzy na określone temat. Wpisanie działań CSR w strategię rozwoju może przełożyć się na poprawę wizerunku marki. Brand, który działa etycznie, angażuje się w sprawy ważne dla społeczeństwa, a także jest tam, gdzie go potrzebują, ma szanse na to, by stać się liderem w swojej branży.

Wartości marki muszą być uniwersalne i niezmienne. Nie powinny tracić na wartości z biegiem czasu i zmieniającymi się trendami.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt