Commplace opinie zadowolonych klientów ceni na równi z tymi krytycznymi. Dlaczego? Bo opinie klientów mogą być cennym drogowskazem, w jakim kierunku powinna podążać firma. Zaś wykorzystane jako referencje mogą być kluczowym elementem treści sprzedażowych.  Ponieważ są bezstronnymi komentarzami, z jednej strony nienachalnie zachęcają odwiedzających do zakupu, z drugiej są świetnym społecznym dowodem słuszności.

Opinie Twoich klientów z pewnością nie powinny zniknąć bez śladu w odmętach internetu. Z kliku powodów. Po pierwsze są mocnymi argumentami sprzedażowymi. Kolejny plus – są bezstronnym głosem i budują zaufanie do marki. Dla Commplace opinie klientów są także nieocenionym źródłem informacji. O nich samych, jako grupie Twoich odbiorców, oraz o Twoim  produkcie lub usłudze. Jak spożytkować opinie klientów z korzyścią dla firmy? Odpowiedzią jest marketing referencyjny. Poniżej kilka naszych wskazówek.

Jak wybierać opinie klientów?

Kluczem do korzystania z referencji jest wybranie tych, które działają najlepiej. Zamiast bezpośrednich, ale niewiele wnoszących rekomendacji Twojego produktu („Myślę, że jest świetny! ”) obierz skuteczną strategię komunikacji. Znajdź referencje zawierające szczegóły dotyczące Twojego produktu lub usługi. Takie, które wyjaśniają, że spełnia on czy ona potrzeby konsumentów lub rozwiązuje ich problem. Referencje, które mówią o konkretnych korzyściach, pobudzą sprzedaż. Opinie klientów nie tylko pomagają w pozycjonowaniu marki. Stawiają Twoją firmę w pozytywnym świetle, ale także skutecznie wyjaśniają, jak korzystny może być Twój produkt lub usługa. Zapamiętaj. Dobra opinia klienta będzie zawierała informacje na temat potrzeb klienta i sposobu, w jaki Twój produkt lub usługa była odpowiedzią na tę potrzebę.

Opinie klientów zwiększają współczynnik konwersji

W jaki sposób Ramit Sethi, autor bestsellerowej książki której tytuł po polsku brzmi „Nauczę cię jak być bogatym” w przypadku swoich produktów osiąga współczynniki konwersji na poziomie 68,7%? Przeprowadza ogromną ilość badań, aby wnikliwie poznać swoich klientów. Jego zdaniem kiedy naprawdę dogłębnie zrozumie się ludzi, nawet lepiej niż oni sami siebie rozumieją, wtedy sprzedaż gwałtownie rośnie. Zdaniem Commplace opinie klientów nadają się do tego idealnie. Biorąc pod uwagę ich wskazówki nie tylko będziesz w stanie stworzyć produkt, którego chce i potrzebuje Twój klient. Będziesz mógł także użyć  „jego” języka w swoim copywritingu, aby zbudować z nim jeszcze głębszą relację.

Polecamy  Marketing relacji a dylemat niskiego CLV

Ponieważ Twoi klienci używają Twojego produktu lub korzystają z Twojej usługi, nie wahaj się prosić o wiele opinii. Ważne jest, aby prosić o przedstawienie efektów z ich zastosowania.  Proś o takie opinie zwłaszcza te osoby, które na początku były sceptycznie nastawione do zakupu. Możesz wysłać w tym celu prosty e-mail z informacją: „Mam nadzieję, że wszystko u Ciebie w porządku. Jeśli udało Ci się osiągnąć XX, ale początkowo byłeś sceptyczny, kliknij tutaj ”. Następnie możesz poprosić o szczegóły wcześniejszych zastrzeżeń oraz o ostateczne wyniki. Gdy zdobędziesz komplet informacji, dodaj taką opinię na swoją stronę sprzedażową.  Zobaczysz, że Twoi odbiorcy będą zdumieni, że zamieściłeś odpowiedź na ich wątpliwości, zanim zdążyli zadać Ci jakiekolwiek pytanie. Oto doskonała strategia komunikacji w cyfrowym świecie.

Opinie klientów zawsze muszą być prawdziwe

Najważniejszą zasadą dzielenia się opiniami jest używanie prawdziwych referencji od prawdziwych klientów. Nie warto ryzykować, że ktoś mógłby Ci zarzucić sfałszowanie czegokolwiek, zwłaszcza referencji. Nie tylko zdaniem Commplace opinie mają na celu zapewnienie wiarygodności i budowanie zaufania. Jeśli będą spreparowane, w jaki sposób potencjalni klienci mają budować szczere relacje z Twoją firmą? Fałszywe referencje mogą zagrozić Twojej reputacji. Co gorsze, nawet jeśli uda Ci się złapać na to jakichś klientów, prawdopodobnie będą mieli nierealistyczne oczekiwania.

Wykorzystaj siłę dowodu społecznego

W rzeczywistości dowód społeczny to potężne narzędzie. Znasz historię eksperymentu Stanley’a Milgrama, amerykańskiego psychologa społecznego? Jego celem było zbadanie posłuszeństwa wobec autorytetu. Podczas eksperymentu zadaniem grupy ludzi było zatrzymać się na ruchliwej ulicy i spojrzeć na sześciopiętrowy biurowiec w pobliżu, w którym nic się nie działo. Milgram odkrył, że 4% przechodniów zatrzymywało się, aby dołączyć do pojedynczej osoby wpatrującej się w górę. Jednak liczba ta wzrosła do 40%, gdy w biurowiec wpatrywało się 15 osób. Ponadto 86% przechodniów przynajmniej spojrzało w górę, aby zobaczyć, na co patrzą wszyscy inni.

Polecamy  Cele komunikacji marketingowej – czym są i jak je dostosować do potrzeb firmy

W dzisiejszym zatłoczonym świecie, w którym firmy walczą o uwagę konsumentów, dowód społeczny odgrywa ważną rolę w możliwości dotarcia do nowych klientów, a tym samym wsparcia sprzedaży. Opinie Commlace w tym zakresie nie pozostawiają wątpliwości. Gromadząc referencje, jesteś w stanie stworzyć kaskadę informacyjną, w której Twoi potencjalni klienci obserwując działania tych, którzy już zaufali Twojej marce, dokonają tego samego, dobrego wyboru.