Nawigacja

Czy marketing zewnętrzny się opłaca?

Marketing

Rozwijająca się firma musi zapanować nad coraz większą liczbą elementów i obszarów zarządzania. Czasem warto rozważyć opcję oddelegowania części obowiązków firmom zewnętrznym, czyli zainwestować w tzw. outsourcing. Outsourcing może dotyczyć praktycznie każdego działu przedsiębiorstwa. Jednym z nich jest marketing. Czy marketing zewnętrzny się opłaca?

Czym jest marketing zewnętrzny?

Efektywne prowadzenie działalności na współczesnym rynku to nie lada wyzwanie. Przyzna to każda agencja PR. Przedsiębiorca, który chce z łatwością realizować cele biznesowe i cieszyć się popularnością, musi być na czasie. Musi w sposób ciągły i rzetelny monitorować sytuację, analizować nowe trendy i dostosować swoją firmę do zmieniającego się otoczenia. By utrzymać stabilną pozycję na rynku i cieszyć się przewagą konkurencyjną, trzeba dysponować szeroką wiedzą z różnych dziedzin zarządzania biznesem. Wraz z rozwojem pojawia się konieczność zatrudniania nowych specjalistów, co nie tylko wymaga od pracodawcy czasu i pełnego zaangażowania, ale także sporych nakładów finansowych. Czasem lepszym rozwiązaniem jest oddelegowanie części zadań doświadczonym podmiotom zewnętrznym.

Marketing zewnętrzny to jeden z ważnych obszarów takich działań. Outsourcing marketingu to powierzenie całości lub części zadań marketingowych firmie zewnętrznej, czyli wyspecjalizowanej agencji marketingowej. Umowę z agencją zwykle podpisuje się na dłuższy czas. Wówczas usługa obejmuje kompleksowe wsparcie w działaniach marketingowych. Istnieje także możliwość realizacji pojedynczych zleceń, np. przygotowania kampanii marketingowej dla nowego produktu marki. 

Marketing zewnętrzny krok po kroku

Marketing zewnętrzny zwykle oznacza powierzenie zewnętrznej firmie wszystkich działań związanych z tym obszarem zarządzania przedsiębiorstwem. Zadaniem agencji jest zatem przygotowanie przemyślanej, dopasowanej strategii, opartej na rzetelnie przeprowadzonych badaniach otoczenia marketingowego i firmy, a także realizacja owej strategii. W ramach współpracy agencja marketingowa monitoruje postępy prowadzonych działań i wprowadza ewentualne poprawki do przygotowanej wcześniej strategii. 

Poza strategicznym zarządzaniem marketingowym agencja projektuje kampanie reklamowe dla całej marki bądź konkretnych produktów lub usług. Do jej obowiązków w tym zakresie należy m.in.:

  • wybór odpowiednich kanałów przekazu,
  • wybór właściwego przekazu,
  • projektowanie graficzne, czyli tworzenie wszelkich elementów graficznych projektu,
  • planowanie i zakup mediów,
  • copywriting, czyli tworzenie wartościowych treści na strony, do konkretnych reklam, mediów społecznościowych, mediów i e-maili.

Zadaniem agencji jest również realizacja przygotowanych kampanii.

Kiedy marketing zewnętrzny jest dobrym rozwiązaniem?

Marketing zewnętrzny sprawdzi się, kiedy firma:

  • dopiero powstaje i nie wie, jak pokierować marketingiem, by osiągnąć zamierzone cele biznesowe,
  • nie zatrudnia doświadczonych pracowników,
  • nie dysponuje odpowiednimi środkami, które pozwoliłyby jej pozyskać na wyłączność wysoko wyspecjalizowanych pracowników,
  • potrzebuje powiewu świeżości, nowego, innego spojrzenia na kwestie marketingowe,
  • chce stworzyć nieszablonową kampanię reklamową.

Marketing zewnętrzny to dobre rozwiązanie dla każdej firmy, która chce rozwijać swój marketing w sposób profesjonalny i wielopłaszczyznowy, bez konieczności zatrudniania na stałe nowych ekspertów. Z outsourcingu marketingu mogą korzystać małe firmy, które dopiero rozpoczynają działalność, przedsiębiorstwa, które funkcjonują na rynku od dłuższego czasu, jednak chcą czegoś nowego od marketingu, a także duże korporacje, dysponujące sporym doświadczeniem w swojej branży.

Co możesz zyskać?

Pomoc doświadczonej agencji marketingowej to nieocenione wsparcie w dzisiejszym biznesie. Specjaliści zatrudnieni w takiej firmie dysponują wszechstronną wiedzą, odpowiednimi umiejętnościami i doświadczeniem, co pozwala im prowadzić efektywne działania marketingowe i odnosić zamierzone rezultaty. Wykorzystując swoją kreatywność, są w stanie realizować najbardziej nieszablonowe projekty i zadania. Wszystkie działania zawsze oparte są na szczegółowych analizach i badaniach rynkowych, co znacznie zmniejsza ryzyko niepowodzenia i nie naraża przedsiębiorcy na niepotrzebne straty.

Agencja marketingowa nigdy nie zaproponuje Ci uniwersalnych rozwiązań. Wskaże Ci najlepszą ścieżkę rozwoju marketingowego. Stworzy marketing przeznaczony wyłącznie dla Twojej firmy. Działania agencji marketingowej przekładają się na budowę silnej przewagi konkurencyjnej, wzrost efektywności sprzedaży i generowanie atrakcyjnych zysków.

Aby realizować nieszablonowe kampanie marketingowe i prowadzić efektywne działania, trzeba dysponować innowacyjnymi narzędziami i najnowszymi technologiami. Samodzielna subskrypcja specjalistycznych programów wiąże się ze sporym kosztem, który może mocno obciążać firmowy budżet. Współpracując z agencją, otrzymujesz dostęp do wszelkich najnowocześniejszych narzędzi.

Outsourcing marketingu to zdecydowanie tańsza opcja niż zatrudnienie kilku specjalistów, którzy kompleksowo zajmą się tym obszarem zarządzania firmą. Przeciętne wynagrodzenie dyrektora ds. marketingu to około 20 tys. zł brutto, a digital managera – 11,5 tys. Do tego jeszcze dochodzą koszty zatrudnienia pracowników kreatywnych, w tym grafików i copywriterów. Współpraca z agencją marketingową wiąże się ze znacznie niższym wydatkiem.

Marketing zewnętrzny to także:

  • brak konieczności organizacji dodatkowych szkoleń dla pracowników z zakresu marketingu,
  • szansa na to, by „być na czasie” w świecie marketingu,
  • forma odświeżenia działalności, nadania jej nowej wartości.

Czy marketing zewnętrzny się opłaca? Bez wątpienia! Współpraca z doświadczoną firmą zewnętrzną to Twoja szansa na wielki sukces!

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt