Nawigacja

7 kroków do rozwoju marki osobistej w biznesie

VIP

Budowanie marki własnej to ogromne wyzwanie. Niezbędne jest podjęcie odpowiednich kroków, by nasze działania były skuteczne. Commplace, jako doświadczona agencja PR, pomaga firmom nie tylko w budowaniu marki, ale także w osiągnięciu sukcesu. Jak podejść do tematu? Istotne jest zdefiniowanie tożsamości marki, a także misji i wartości. Na czym to konkretnie polega?

  • Zdefiniuj swoją misję i wartości – podstawowy problem firm to brak zdefiniowanego celu (oprócz zarobkowego), a także misji i wartości. Strategia komunikacji opiera się na tak ważnych filarach, jak to, co chcesz osiągnąć i dlaczego robisz to, co robisz. Pamiętaj, że misja powinna być prosta i zrozumiała.
  • Określ swoją grupę docelową – wskaz, z kim chcesz się komunikować i jaki problem chcesz dla nich rozwiązać. Grupę docelową definiujemy w różnoraki sposób. Można zdefiniować ją na podstawie płci, wieku, wykształcenia, zarobków czy hobby. Zdefiniowanie grup docelowych pomaga docierać dokładnie do naszych klientów.
  • Stwórz spójny wizerunek marki – należy pamiętać o podstawowych kwestiach takich, jak wybór logo, kolorów czy czcionki, która będzie kojarzona z naszą marką. Dlaczego marka powinna mieć spójny wizerunek? Jest to kluczowy element budowania jej rozpoznawalności i zaufania wśród klientów.
  • Utwórz swoją stronę internetową – strona internetowa jest wizytówką marki. Warto zadbać o to, by wyglądała profesjonalnie. Zainwestuj zarówno w grafiki, jak i w treści. Nie należy zapominać o dobrym hostingu.
  • Zadbaj o social media – coraz więcej osób korzysta z portali społecznościowych. Warto posiadać profile na wybranych platformach. Na początku jednak należy zdefiniować naszą grupę docelową, by odpowiednio dobrać social media. Należy publikować zgodnie z misją i wizją marki.
  • Bądź aktywny w sieci – jeśli już posiadasz konta w social mediach pamiętaj, aby aktywnie z nich korzystać. Zadbaj o uaktualnianie profili, a także komentowanie wpisów i odpowiadanie na pytania odbiorców.
  • Twórz wartościowe treści – w celu budowania marki należy tworzyć angażujące treści. Postaw na pisanie artykułów, nagrywanie filmów czy publikowanie grafik. Artykuły można udostępniać nie tylko na blogu, ale także w social mediach.

To tylko wybrane działania, jakie pomogą Ci zbudować markę i zadbać o to, by była ona rozpoznawalna.

Potrzebujesz kreatywnej agencji PR?

Sprawdź nas!

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt