Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B
powrót

Wartościowe linki

Wartościowe linki – warto o nie zadbać, aby nasza strona była bardziej widoczna.

Definicja

Linki, inaczej hiperłącza, to rodzaj odnośników, za pomocą których można szybko i skutecznie przemieszczać się pomiędzy interesującymi nas treściami. Pojęcie linków pojawia się w obecnych czasach bardzo często, a linkowanie pozytywnie wpływa na uzyskanie silnej pozycji danej strony w wyszukiwarce internetowej. Wartościowe linki muszą być związane z tematyką strony – tylko tak zachęcą odbiorców do dalszego poruszania się między poszczególnymi zakładkami.

Wartościowe linki – ciekawostki, o których musisz wiedzieć

Linki to nie tylko fragmenty tekstu, zawierające adres, dzięki któremu przeniesiemy się na konkretną stronę. Linki mogą być ukryte także w obrazkach, słowach i wielu innych elementach, znajdujących się na stronie internetowej, czy w wiadomości e-mail. Największe znaczenia ma nie ilość linków, ale to, by były one dobrej jakości. Wartościowe linki pomagają budować pozycję strony na zewnątrz, dlatego warto skupić się na tym aspekcie.

Wartościowe linki powinny być także wyposażone w znacznik dofollow, czyli atrybut, który jest wskaźnikiem dla robotów indeksujących, że nastąpiło przejście na daną stronę. Atrybut dofollow to praktycznie podstawa poprawnego indeksowania i linkowania na potrzeby SEO. Takie linki pozwalają budować zaufanie do strony, ale także wpływają na znaczne zwiększenie jej widoczności.

Wartościowe linki –najważniejsze informacje

Jak pozyskiwać wartościowe linki?

Pozyskiwanie wartościowych linków to inaczej link building. W prostych słowach można powiedzieć, że polega on na zdobywaniu odnośników do danej strony internetowej za sprawą udostępnienia wartościowych i interesujących treści. W pozyskiwaniu wartościowych linków bardzo pomocne są serwisy z recenzjami, odnośniki na stronach znanych blogerów, bardzo popularne strony zapleczowe, a także serwisy ofertowe.

Algorytm Google ceni sobie naturalność, dlatego tak ważne jest, by stosować kilka różnych metod pozyskiwania linków i działać na szeroką skalę. Co się sprawdza? Do dobrych praktyk należy publikowanie artykułów na portalach o tematyce branżowej. Dla uzyskania najlepszych efektów warto nawiązać w tym zakresie stałą współpracę. Można także korzystać z płatnych portali o zasięgu ogólnokrajowym, które zajmują się pożądaną przez nas tematyką i tym sposobem docierać do nowych odbiorców. Specjaliści w danej dziedzinie powinni także wypowiadać się na konkretne tematy. Wypowiedzi eksperckie można umieszczać w artykułach prasowych. Tym sposobem nie tylko dotrzemy do nowych odbiorców, ale także zyskamy większy prestiż i autorytet w branży.

Co charakteryzuje wartościowe linki?

Wartościowe linki muszą pochodzić z zaufanej strony, na której znajdują się rzetelne i merytoryczne informacje, zatem bardzo ważna jest wartościowa treść. Wartości konkretnych stron często ulegają zmianie, dlatego koniecznie trzeba cały czas monitorować kluczowe wskaźniki i na bieżąco reagować w razie zaistnienia niepokojących zmian. Linki powinny także pochodzić z rzetelnych źródeł, zatem koniecznie trzeba sprawdzać wiarygodność stron. W zakres kontroli warto także wprowadzić bieżące sprawdzanie, czy link nadal działa, zdarza się bowiem, że spotykamy się z niedziałającymi odnośnikami, które nigdzie nie przenoszą.

Wartościowe linki – inwestycja, która się opłaca

Wartościowe linki to takie odnośniki, które mają dobry wpływ na pozycjonowanie danej strony internetowej i zwiększają jej widoczność w wyszukiwarkach. Wartościowe linki są niezbędne dla strategii SEO, czyli pozycjonowania strony w taki sposób, by znajdowała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Duże znaczenie ma to, skąd wychodzi link do naszej strony. Ważne by miejsce to było zaufane, a także posiadało dużą wartość merytoryczną dla odwiedzających.

Kolejna kwestia to unikanie programów i serwisów, które udostępniają linki na bardzo szeroką skalę i robią to wręcz masowo. Niestety takie działanie może przynieść odwrotny skutek do zamierzonego. Dlatego unikajmy farm linków i agencji, które proponują nam stosowanie technik spamowania.

Powiązane hasła:

plan marketingowy, kreowanie wizerunku, zarządzanie marką, planowanie marketingowe, tworzenie wizerunku, pozyskiwanie klientów, audyt sprzedaży, działania brandingowe, tworzenie marki firmy, kreacja wizerunku

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Panel klienta Kontakt