Treść główna

Twoje relacje z klientami mają ogromne znaczenie. Sprawdź, jak możesz jeszcze bardziej zaangażować ich w Twoją firmę.

Zdrowe relacje między firmami B2B i klientami prowadzą do wzrostu przychodów, stabilności zarządzania i ogólnego zrównoważonego rozwoju organizacji. Podobnie jak w przypadku relacji osobistych, każda udana relacja biznesowa jest zbudowana na bazie podstawowych wartości, takich jak uczciwość, przejrzystość i zaufanie. Jednak chociaż wielu liderów biznesu rozumie znaczenie relacji w kontekście biznesowym, wielu nie myśli strategicznie o tym, jak je budować i utrzymywać.

Jak budować relacje z klientem B2B?

W Commplace budowanie relacji z klientem opanowaliśmy do perfekcji. Wiemy jak badać dynamikę relacji z klientami. Opracowaliśmy także szereg wzorców kompetencji w zakresie relacji, aby wspomagać firmy B2B na ich drodze do budowania lojalności ich klientów. Nasze spostrzeżenia na temat zarządzania relacjami pomogły wielu naszym klientom. W jaki sposób? Utrzymują i wzmacniają rentowność, wzrost i stabilność. Są przy tym otwarci na innowacje oraz ewolucję relacji z klientami w nowych warunkach.

Na czym oprzeć budowanie relacji z klientem?

Z danych wynika, że tylko 29 proc. klientów biznesowych jest zaangażowanych w relację z partnerem biznesowym. To oznacza, że aż 71 proc. jest obojętnych lub aktywnie niezaangażowanych! W Commplace jesteśmy świadomi, że budowanie relacji z klientem B2B wymaga planowania, poświęcenia i ciężkiej pracy. Jesteśmy jednak przekonani, że to się opłaca! Zastanawiasz się, na jakich obszarach się skupić? Oto co możemy zarekomendować, bazując na naszym doświadczeniu:

- Twoi partnerzy biznesowi szukają kogoś, kto rozwiąże ich problem lepiej niż ktokolwiek inny. Skoncentruj się więc na znalezieniu niezaspokojonej potrzeby i zastosuj rozwiązanie.

- Przedkładaj wartość nad cenę. Skoncentruj się na rozwiązywaniu problemów i przekraczaniu oczekiwań. Zamiast przedstawiać swój produkt lub usługę jako okazję, skoncentruj się na tym, jak możesz dodać wartość do firmy klienta.

- Nie spiesz się. Podobnie jak rozwijanie każdej relacji, tworzenie silnych połączeń B2B wymaga cierpliwości. Poświęć trochę czasu na spersonalizowane interakcje z klientami i pozwól budować zaufanie, które wzrasta wraz z upływem czasu.

Jak doświadczenie klienta B2B wpływa na jego lojalność wobec firmy?

Doświadczenia klientów B2B uległy zasadniczej zmianie. W dużej mierze wynikają one z oczekiwań określonych przez skalę i częstotliwość doświadczeń B2C. Konsumenci poruszający się z łatwością po świecie zakupów online wiedzą, jak wygląda dobre doświadczenie zakupowe. Nic dziwnego, że coraz większa liczba kupujących w relacji B2B oczekuje tego samego rodzaju obsługi klienta.
Aż 86% klientów B2B jest skłonnych zapłacić więcej za doskonałą obsługę klienta. Kupujący są w stanie zapłacić średnio 13% więcej za dodatkowe funkcje i produkty luksusowe, gdy doświadczenie klienta jest wysokiej jakości. Te nawyki zakupowe B2C kształtują nawyki zakupowe B2B - dzięki czemu doświadczenie klienta jest podstawą sukcesu klienta B2B. Stanowi też doskonałą bazę do budowania relacji.

Jak relacje wpływają na biznes B2B?

Czy wiesz, że ludzie wolą robić interesy z innymi ludźmi? Pomożemy Ci zbudować „twarz” Twojej marki. Gdy Twoja marka nawiąże osobistą relację z klientem i pokaże, w jaki sposób dodaje wartość do jego firmy, wejdzie na wyższy poziom niż tylko sprzedawca - kupujący.
W Commplace pomożemy Ci także opowiedzieć historię Twojej firmy. Co reprezentuje Twoja marka? Z czego jest znana i ceniona przez obecnych klientów? Znajdziemy sposób, by zhumanizować Twój biznes i wykorzystać wizerunek Twojej firmy, aby odwołać się do emocji klientów i budować ich lojalność.

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071 b.zielinski@commplace.pl