Współpraca z mediami – jakie przynosi korzyści?

PR
Współpraca z mediami - jakie przynosi korzyści?

Współczesny sektor marketingowy najprężniej działa w sieci. Poprzez tworzenie stron internetowych, które są źródłem informacji o usługach, jak też sklepów internetowych, zwiększona zostaje liczba potencjalnych klientów. Współpraca z mediami może być bezkosztowa. Dodatkowa możliwość wykorzystania płatnych kampanii reklamowych jest potężnym narzędziem, które oddziałuje na konsumentów. Wynika to z ogólnego dostępu do Internetu, jak też ogromnej liczby jego użytkowników.

W jaki sposób budować wizerunek firmy w sieci?

Swego czasu popularną metodą tworzenia podstawowej strony Internetowej było wykorzystanie tak zwanych wizytówek. Umieszczone w nich informacje umożliwiały wyłącznie na zamieszczenie danych kontaktowych, jak też krótki opis samej działalności firmy. Oczywiście tego rodzaju rozwiązanie można wykorzystać jako narzędzie wspomagające ruch na stronie. Najważniejszym elementem pozostaje stworzenie odpowiedniej strony, która będzie pomagać w budowaniu rzetelnego wizerunku firmy w sieci. Współpraca z mediami musi mieć solidne fundamenty. Podstawowe działania, nastawione na wzrost zainteresowania usługami i produktami, powinny opierać się na tworzeniu treści, które przedstawią firmę, przybliżą jej strategię działania i zawierać będą także atrakcyjne wizualnie zdjęcia, na przykład z poszczególnych realizacji. Dlatego, nawet jeśli zdjęcia dostępne w ogólnych darmowych bazach są bardzo wysokiej jakości, nie mają nic wspólnego z firmą.

O wiele lepiej sprawdzą się fotografie przedstawiające faktyczny przebieg pracy. Zanim potencjalna osoba poświęci chwilę swojego czasu na zapoznanie się z samymi treściami na stronie, zachodzi proces podświadomej oceny atrakcyjności strony, czy jej ogólnej czytelności. Dotyczy to łatwego poruszania się po poszczególnych zakładach. Proces powinien zachodzić intuicyjnie. Jeśli ktoś musi starać się znaleźć menu, opis oferty, czy inne opcje, najpewniej zrezygnuje z dalszego przeglądania strony i postanowi udać się do „środowiska bardziej przyjaznego użytkownikom Internetu”. Z uwagi, iż wiele osób serfuje po Internecie nie tylko na komputerach, ale też smartfonach, czy tabletach, strony powinny być zoptymalizowane również pod kątem tego rodzaju urządzeń, innymi słowy: powinny posiadać swoją wersję mobilną.

Jak stworzyć rozpoznawalną markę?

Kreowanie wizerunku marki to istotny element marketingu. Klient musi mieć pewność, iż firma czy produkt, z których chce skorzystać, są godne uwagi i warte swojej ceny. Dlatego wszelkiego rodzaju działania marketingowe powinny być ciągłe. Korzyści osiągnięte ze stworzenia atrakcyjnej strony, zawierającej wartościowy dla klienta kontent są w gruncie rzeczy chwilowe. Dynamiczne zmiany w mediach internetowych, związane tak samo ze sposobami promocji, płatnymi kampaniami, jak faktem, iż inne firmy, także z branży pokrewnej wykorzystują te same narzędzia, sprawiają, iż w swoich działaniach trzeba być elastycznym, otwartym na nowe możliwości, a przede wszystkim bacznie obserwować ruch na stronie, czy ilość klientów dokonujących faktycznego zakupu i na tej podstawie dokonywać konkretnych działań.

Twoja marka nie może się przebić?

Potrafimy temu zaradzić.

Dlatego wszelkie działania z zakresu Public Relations wykorzystują szereg, dostępnym w sieci narzędzi. Współpraca z mediami niejedno ma imię. Kampanie mogą wiązać się z tak zwanymi Newsletterami czy wiadomościami mailowymi do klientów, w celu przedstawienia nowej oferty. Trzeba jednak pamiętać, iż ważna jest przede wszystkim treść. Działania tego typu wymagają nie lada praktyki, jak też kreatywności, by skutecznie przebić się pomiędzy szeregiem innych informacji, jakie przeciętny użytkowników Internetu otrzymuje na co dzień.

Czy influencerzy mogą pomóc w promocji marki lub produktu?

Według angielskiej definicji influencere to osoba, która posiada wpływ na opinię publiczną. Może to być celebryta, osoba prowadząca bloga z dużą liczbą odwiedzającym, czy prężnie działający ludzie w mediach społecznościowych. Liczba ich followersów, czyli osób śledzących wpisy, filmiki, czy nowododane zdjęcia to grupa potencjalnych klientów. Obecnie współpraca z influencerami jest kolejnym elementem marketingu internetowego. Oczywiście tego rodzaju możliwości pierwotnie zaczęto wykorzystywać w USA, gdzie firmy stwierdziły, iż promocja produktów może odbywać się nie tylko za pośrednictwem spotów reklamowych, w których występują światowej sławy gwiazdy, ale też osoby, które w sieci znane są kilkudziesięciu, a nawet kilkuset tysiącom osób. W niektórych przypadkach mogą to być influencerzy z niewielką liczbą followersów, nawet kilka tysięcy. To, czy warto rozpocząć współpracę z danym podmiotem, powinna stwierdzić analiza, na podstawie której marka stwierdzi, jakie są jej cele oraz czy zainteresowania jest ogólnym wzrostem rozpoznawalności, czy zależy jej na dotarciu do klientów niszowych.

W każdym przypadku pierwszym etapem rozpoczęcia współpracy powinno być zawarcie umowy pomiędzy stronami, co pozwala liczyć na profesjonalizm i zaangażowanie ze strony influencera. To czas na ustalenie deadline’u, a także celu, który marka chce osiągnąć. Trzeba pamiętać, iż cała sieć to ogromna liczba powiązanych ze sobą stron. Na mediach społecznościowych każdego dnia udostępniane są posty, zdjęcia, usługi i produkty innych firm. Nawet takie działania, wykonane przez osobę o dużym zasięgu przekładają się na zwiększenie liczby potencjalnych klientów i pomagają w pozytywnym budowaniu wizerunku firmy

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt