To, jak firmę postrzegają klienci, ma ogromny wpływ na jej sukces w biznesie. Dziś, w dobie mocno rozwiniętego internetu, duże znaczenie ma wizerunek w sieci. Jak o niego dbać?
Pozytywny wizerunek w sieci to przepis na sukces
Internet to potężne narzędzie PR. Za jego pośrednictwem możesz dotrzeć do wielu odbiorców. Możesz na stałe zapisać się w ich świadomościach i wykształcić pozytywny wizerunek, który pomoże Ci osiągnąć sukces na rynku.
Dobry wizerunek w sieci zwiększa szansę na pozyskanie wybitnych pracowników. Według badań prawie 70% kandydatów szuka informacji o firmie na stronach internetowych (w tym na oficjalnych witrynach pracodawcy) oraz w mediach społecznościowych. Zatrudnienie doskonałych pracowników to zaś szansa na rozwój i osiąganie znakomitych wyników.
Świadomie wykreowany wizerunek w internecie to jedno z najważniejszych źródeł przewagi konkurencyjnej. Wizerunek pozycjonuje firmę w jej otoczeniu zewnętrznym i ułatwia pozyskiwanie najlepszych partnerów biznesowych.
Pozytywny wizerunek w sieci to przepis na sukces.
Pomożemy Ci w zbudowaniu silnej marki!
Jak dbać o wizerunek w sieci?
Na wizerunek w sieci składają się takie elementy jak:
- działania w social mediach – za pośrednictwem mediów społecznościowych można w łatwy sposób dotrzeć do swoich odbiorców, komunikować się z nimi i dzięki temu kształtować pozytywny wizerunek,
- profesjonalna strona internetowa – to ona jest wizytówką firmy. Dlatego powinna być atrakcyjna, czytelna, w pewien sposób wyjątkowa (inna od stron konkurentów), odpowiednio zoptymalizowana,
- działania promocyjne – kampania reklamowa, jako element kształtowania wizerunku w internecie, powinna być prowadzona w sposób przemyślany i zorganizowany.
Nie bez znaczenia są także opinie o firmie na stronach branżowych, forach i w innych miejscach w internecie. Aby być na bieżąco ze wszystkim, co mówi się o firmie w sieci, warto stale monitorować internet.
Narzędzia takie jak Brand24 czy Hootsuite wyszukują wszystkie wzmianki o firmie i umożliwiają natychmiastową reakcję w sytuacjach kryzysowych. Monitoring mediów społecznościowych i innych stron pozwala sprawnie zarządzać wizerunkiem w sieci.