Nawigacja

Rebranding marki – strategia komunikacji dla marki SQD Alliance

Zmiana nazwy oraz logotypu to często duże wyzwanie komunikacyjne dla marki. W jaki sposób odpowiednio zaprezentować nowy branding, aby dotrzeć do klientów i potencjalnych klientów? Kiedy dokonać prezentacji? A także, w jaki sposób komunikować zaistniałe zmiany? To tylko niektóre z pytań, na jakie odpowiedzieliśmy tworząc strategię – rebranding dla marki Team Prevent (aktualnie SQD Alliance). Pierwsze wrażenie można bowiem zrobić tylko raz. Dlatego tak istotne jest dobranie odpowiednich narzędzi i komunikatów.

O marce SQD Alliance

SQD Alliance dostarcza usługi oraz rozwiązania w zakresie szeroko rozumianego bezpieczeństwa, ochrony środowiska, zdrowia, rozwiązań informatycznych, wsparcia produkcyjnego oraz jakości dla wielu branż, w tym m.in. produkcyjnej, motoryzacyjnej, spożywczej, budowlanej, energetycznej oraz usługowej. Z poziomu firmy zatrudniającej na początku działalności kilkanaście osób do chwili obecnej zespół SQD Alliance rozwinął się do liczby blisko 150 wyspecjalizowanych pracowników. SQD Alliance cieszy się zaufaniem ponad 2000 przedsiębiorstw i instytucji, a liczba przeszkolonych osób tylko w 2019 roku wyniosła ponad 17 tysięcy.

Wyzwania dla Commplace – Rebranding marki

Naszym głównym zadaniem było stworzenie strategii komunikacji zmian, jakie zachodzą w firmie. Rebranding marki to wielowymiarowe działania. W stworzonej strategii znalazły się elementy takie jak: wyróżniki marki, opisy logotypu, rekomendowane narzędzia oraz harmonogram ich stosowania. Dodatkowo powstał media plan zawierający informacje prasowe dotyczące marki oraz jej ekspertów. Komunikaty prasowe wysłane zostaną do odpowiednio sprofilowanych mediów (związanych z profilem działania marki), dzięki czemu trafią bezpośrednio do potencjalnych klientów SQD Alliance. To z kolei pozwoli marce utrzymać wizerunek eksperta w swojej dziedzinie.

Blog commplace

Zakres współpracy – Rebranding marki

Do pracy z klientem powołaliśmy dedykowany zespół złożony z ekspertów wewnętrznych – działu PR, analiz, copywritingu oraz zespół prasowy. W efekcie wśród zadań Commplace znalazły się:

Weryfikacja aktualnych działań firmy (audyt i analiza)

Audyt i analiza aktualnych działań marki to punkt wyjściowy do dalszych działań. Nasz zespół weryfikuje dotychczasowe działania marki, dzięki czemu otrzymuje pełną informację na temat prowadzonych działań i ich efektywności. 

Copywriting

Copywriting, a dokładniej dobrze napisane treści są niezbędnym działaniem dla każdej marki, ponieważ zwiększają rentowność, generują zwrot z inwestycji (ROI) i osiągają cele Twojej firmy, przekonując klienta docelowego, że Twoja oferta produktów zaspokoi jego potrzeby. Treść odzwierciedla także wizerunek marki poprzez ton i język. Treści, które są przeciętne, stają się informacją o przeciętności firmy. Każde zdanie musi służyć jakiemuś celowi i powinno wciągnąć czytelników. Czytelnicy szukają bowiem wartościowych informacji i spostrzeżeń. W Commplace mamy świadomość, że dobry copywriter to wszystko rozumie i tworzy treści, które dostarczają właściwych informacji, jednocześnie prezentując zalety Twojego produktu/usługi.

Media relations

Relacje z mediami można opisać jako interakcje marki z wydawcami i dziennikarzami. Do grupy mediów zaliczają się: gazety, radio, telewizja i internet. Celem jest przekazanie wartego uwagi przesłania, historii lub informacji za pośrednictwem odpowiednich mediów. Odpowiednio zaplanowana kampania może pomóc Twojej marce zwiększyć widoczność wśród docelowych odbiorców. Włączając relacje z mediami do nadrzędnego planu komunikacji marketingowej, możesz budować świadomość marki, zapewniając pozytywne relacje w zaufanych mediach.

Przygotowanie spójnej i kompleksowej strategii komunikacji

Markę można podsumować tym, jak klienci postrzegają ją jako firmę, produkt lub usługę. Dlatego strategia komunikacji Twojej marki powinna budować jej wizerunek w oczach odbiorców. Posiadanie spójnej strategii marki pomaga wyraźniej komunikować się z klientami. Im bardziej spójny przekaz, tym większe prawdopodobieństwo, że przyciągniesz i utrzymasz lojalnych klientów.

Dobór odpowiednich mediów

Internet, prasa, a może telewizja? A jeśli Internet – to jakiego rodzaju portale? Wybór nie zawsze jest oczywisty. Dlatego odpowiedni dobór mediów jest tak istotny. Dzięki niemu trafimy z komunikatem bezpośrednio do Twoich potencjalnych klientów. W Commplace dla każdego z klientów dobieramy odpowiednią bazę mediów, tak by ich przekaz był nie tylko interesujący dla dziennikarzy, ale przede wszystkim dotarł do potencjalnych odbiorców.

Planujesz rebranding marki?

Zmaksymalizuj efekty z Commplace.

Produkty i narzędzia rekomendowane przez Commplace

Wśród narzędzi oraz produktów, które wykorzystamy do realizacji celów znajdą się:

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt