Nawigacja

Praca agencja PR – wszystko, co musisz o niej wiedzieć

PR

Public relations to branża, która nieustannie się rozwija i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić. Praca w tym obszarze to dobra perspektywa na przyszłość! Poniższy artykuł to praca agencja PR w pigułce, czyli czym zajmuje się agencja, na jakie stanowiska zatrudnia i jak zdobyć zatrudnienie w takiej firmie.

Szukasz pracy w agencji PR?

Sprawdź, na jakie stanowiska aktualnie rekrutujemy!

Czym zajmuje się agencja PR?

Agencja public relations odpowiada za szeroko pojęty PR. Jej głównym zadaniem jest kreowanie i realizowanie kampanii public relations dopasowanych do celów i wymagań klientów oraz specyfiki rynków, na których owi klienci funkcjonują. Agencja public relations realizuje swoje obowiązki poprzez:

  • przeprowadzanie szczegółowych analiz rynkowych,
  • tworzenie strategii PR,
  • prowadzenie komunikacji z grupami docelowymi klientów,
  • kreację, czyli tworzenie grafik i tekstów w ramach kształtowania wizerunku,
  • organizację eventów PR,
  • employer branding,
  • i wiele innych.

Praca w agencji PR to dobre rozwiązanie dla osób kreatywnych, otwartych, komunikatywnych, zafascynowanych public relations ale także marketingiem. Na jakie stanowiska zatrudniają agencje?

commplace.pl

Praca agencja PR – stanowiska

Zarządzanie public relations to proces, który wymaga wielotorowego podejścia. Pracę w agencji PR znajdą zarówno osoby chcące bezpośrednio zajmować się utrzymywaniem relacji z otoczeniem, jak i te, które chcą zająć się kwestiami merytorycznymi, takimi jak copywriting, analityka czy projektowanie stron.

Praca agencja PR to m.in. PR manager, czyli osoba, która koordynuje działania public relations. Jego główne obowiązki to: kontakt z mediami, organizacja konferencji prasowych, współpraca z zewnętrznymi agencjami PR, zarządzanie zespołem ds. PR. Z kolei specjalista do spraw PR opracowuje a także realizuje strategie PR. Specjalista ds. PR jest odpowiedzialny za planowanie działań media relations, budowanie i utrzymywanie relacji z dziennikarzami, tworzenie materiałów prasowych na temat bieżących spraw firmowych, a także przygotowywanie procedur zarządzania kryzysowego.

Zatrudnienie w agencji PR znajdą również:

  • analitycy,
  • stratedzy,
  • programiści,
  • pracownicy kreatywni, w tym copywriterzy czy graficy.
Praca w agencji PR to morze możliwości!

Jak zdobyć pracę w agencji PR?

Public relations nieustannie się rozwija. Dlatego, jeśli chcesz zdobyć pracę w branży PR i odnosić sukcesy, musisz ciągle podnosić swoje kompetencje i zdobywać wiedzę. Warto uczestniczyć w szkoleniach i konferencjach PR oraz śledzić trendy branżowe. Agencje public relations szukają ludzi z pasją, którzy w pełni angażują się w swoją pracę, wykazują niemałą kreatywnością i skrupulatnie dążą do realizacji wyznaczonych celów.

Koniecznie przygotuj porządne CV. Dokładnie opisz doświadczenie, odbyte kursy i szkolenia, przedstaw swoje umiejętności i zalety. Bądź szczery i profesjonalny.

A gdzie szukać pracy? Poza popularnymi portalami ogłoszeniowymi regularnie przeglądaj strony internetowe agencji public relations. W Commplace znajdziesz specjalną zakładkę „Praca agencja PR”, w której dostępne są aktualne oferty rekrutacyjne. Sprawdź, co dla Ciebie mamy!

Zadzwoń Panel klienta Kontakt