Do grona naszych klientów dołączyła firma Quadra Net świadcząca usługi serwisowe dla użytkowników indywidualnych i biznesowych. Marka istnieje już od 2006 roku i tak jak jej odbiorcy – zmienia się i ewoluuje. Zwieńczeniem tego procesu ma być nowa strona internetowa oraz intensywne działania z zakresu marketingu online. Oczywiście opracowane przez specjalistów z Commplace.
O firmie QUADRA-NET
Sieć Serwisowa QUADRA-NET powstała w 2006 roku i działa na terenie Europy Środkowo-Wschodniej oferując różnorodny zakres usług serwisowych. Marka zajmuje wiodące pozycje rynkowe zarówno w sektorze usług B2B, jak i B2C. W ostatnich latach QUADRA-NET rozszerzyła portfolio usług o kolejne branże. W efekcie zapewnia kompleksowe rozwiązania w zakresie napraw sprzętu gospodarstwa domowego, IT, GSM, TV oraz urządzeń biurowych. Marka działa w 4 sektorach: usługi serwisowe gwarancyjne, usługi serwisowe pozagwarancyjne, likwidacja szkód z tytułu różnego rodzaju ubezpieczeń oraz usługi serwisowe dla biznesu. Obecnie QUADRA-NET zrzesza ponad 400 serwisów w ramach ponad 50 projektów.
Wyzwania dla Commplace
Naszym głównym zadaniem będzie tworzenie odpowiednio zoptymalizowanej strony internetowej opartej na przyjaznej użytkownikom strukturze. Co istotne – Quadra Net oferuje usługi naprawy ponad 100 kategorii produktów od ponad 100 producentów! Dużym nacisk położymy zatem na prezentację oferty w taki sposób, by potencjalny odbiorca mógł w kilku krokach dotrzeć do interesujących go informacji. Użytkownik strony, oprócz przeglądania jej zawartości, może skorzystać z funkcji takich jak: „zgłoś naprawdę”, „sprawdź status naprawy”, „zgłoś opinię”. Spójne zgranie poszczególnych struktur z formularzami będzie naszym priorytetem. Zadbamy o lepszy branding. Pozwoli sprawnie zrealizować ścieżkę zakupową klienta, a następnie wyeliminować dysonans pozakupowy spowodowany brakiem dostępu do konkretnej czynności (np. sprawdzenia statusu naprawy).
Zwiększamy satysfakcję klienta
Mnogość kategorii produktów to także istotna informacja dla naszego Działu SEO. Zaprojektowanie odpowiednich wytycznych pozwalających osiągnąć wysokie pozycje firmy w wyszukiwarce Google – oto ważny element planowanych działań. Jest to nieodzowna część prac nad nową stroną. W Commplace wiemy, że bez tego osiągnięcie zakładanych efektów byłoby niemożliwe.
Nowa strona internetowa?
Stosujemy rozwiązania na miarę XXI wieku. Bo tylko takie przynoszą pożądane efekty.
Zakres współpracy
Łączymy wiedzę naszych ekspertów. Dlatego nowa strona internetowa Quadra Net powstanie dzięki synergii wiedzy poszczególnych specjalistów Commplace. Podczas współpracy nad projektem połączymy siły naszych ekspertów zzespołów wewnętrznych – Działu SEO, Działu projektowania stron www a także Copywritingu.
Nasz plan współpracy z marką Quadra Net zakłada:
- audyt aktualnego contentu znajdującego się na stronie i działań marki
- przygotowanie spójnej i kompleksowej strategii obejmującej szeroki zakres narzędzi i kanałów
- zaprojektowanie nowoczesnej strony internetowej
- stworzenie planu działań SEO
- zaprojektowanie kampanii Google Ads
- wdrożenie nowej strony internetowej
- prace pozycjonerskie nad stroną
Strona internetowa Twojej firmy stanowi często pierwszy kontakt potencjalnego klienta z Twoją marką. Jest to narzędzie prowadzące sprzedaż 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Odzwierciedla Twoją markę pod każdym względem i może być jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych, jeśli tylko zostanie odpowiednio zoptymalizowane.
Nie trzeba więc dodawać, że ważne jest, aby Twoja strona działała najlepiej, jak może, reprezentując firmę i markę. Nie ma nic gorszego niż statyczna i archaiczna witryna, która nie mówi nic o marce i jej ofercie. Zastanawiasz się, czy nadszedł czas na nowy projekt witryny Twojej firmy? Jeśli tak, zebraliśmy listę najważniejszych powodów, dla których warto rozważyć odświeżenie strony WWW.
1. Twoja witryna nie wygląda atrakcyjnie.
Jeśli uważasz, że strona www nie jest przyjemna dla oka, zapewne potencjalni klienci podzielą Twoje zdanie. Potrzebujesz strony internetowej, która będzie angażująca, atrakcyjna wizualnie i stawiająca na pierwszym miejscu Twoją markę. Pamiętaj, witryna jest wizytówką, która odpowiada za pierwsze wrażenie.
2. Twoja strona wygląda tak, jakby zaprojektował ją amator.
Czy projekt strony internetowej odzwierciedla jakość Twojej marki? Czy wygląda na to, że został zaprojektowany przez amatora? Wybór najtańszej oferty pomoże w krótkim okresie zaoszczędzić pieniądze, ale nie zapewni jakości i wyników, których potrzebuje Twoja firma.
3. Twoja witryna internetowa jest trudna w nawigacji.
Czy Twoi odbiorcy są w stanie znaleźć to, czego potrzebują, za pomocą dwóch lub mniej kliknięć? Czy menu jest proste i nieskomplikowane? Wraz z ewolucją internetu zmieniły się także oczekiwania użytkowników dotyczące wygody i funkcjonalności. Współcześni użytkownicy sieci wymagają szybkiego dostępu do interesujących ich treści.
4. Twoja strona długo się ładuje.
Jeśli ładowanie treści i obrazów trwa zbyt długo, automatycznie tracisz potencjalnych klientów. Użytkownicy nie mają cierpliwości, ani czasu, aby poczekać. Co więcej – algorytmy Google uwzględniają także czas ładowania w swoich rankingach wyszukiwarek. Oznacza to, że nie tylko ludzie są sfrustrowani Twoją witryną, ale także nie zajmie ona wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. Efekt? Po wpisaniu frazy dotyczącej Twojej oferty potencjalny klient nie trafi na Twoją stronę.
5. Analiza danych dotyczących witryny wskazuje na duże braki.
Analiza witryny to świetny sposób na porównanie efektywności witryny. Pozwoli odpowiedzieć między innymi na pytania o to, czy:
- strona ma wysoki współczynnik odrzuceń?
- przeciętny czas spędzony przez użytkownika w witrynie jest wyjątkowo krótki?
- masz niską średnią liczbę odsłon na wizytę?
To wszystko może wskazywać, że Twoja strona wymaga poprawy.
6. Twoja witryna nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych.
Urządzenia mobilne (smartfony i tablety) stają się dla wielu osób podstawowym urządzeniem do przeglądania Internetu. Ponieważ ludzie spędzają coraz więcej czasu na urządzeniach mobilnych, ważne jest, aby Twoja witryna wyświetlała się poprawnie na tych urządzeniach. Według Google prawie 75% użytkowników preferuje witrynę dostosowaną do urządzeń mobilnych. To jasny sygnał, że responsywność strony stała się standardem.
7. Twoja witryna nie zawiera „call to action”.
Strona www służy do przyciągania potencjalnych klientów a także do napędzania biznesu. Skuteczne wezwanie do działania (CTA) skutkuje większą liczbą potencjalnych klientów i konwersji. Wezwanie do działania ma miejsce, gdy prosisz użytkownika witryny o wykonanie określonej czynności. To konkretne działanie może polegać na złożeniu prośby o dodatkowe informacje lub prezentację, zasubskrybowanie swojego bloga, zarejestrowanie się na wydarzenie lub dokonanie zakupu. Niezależnie od tego, jakie działania mają podjąć odwiedzający, musisz wyraźnie zaznaczyć to w swojej witrynie za pomocą grafiki, przycisków, banerów lub linków. Prawie każda strona Twojej witryny powinna zawierać wyraźne wezwanie do działania. Zastanawiasz się, w jaki sposób zoptymalizować swoją stronę pod kątem CTA? Zapytaj nas o wytyczne.
Produkty i narzędzia rekomendowane przez Commplace
- tworzenie stron www
- pozycjonowanie stron www
- grupa docelowa – analiza potrzeb
- audyt marketingowy
- strategia komunikacji w cyfrowym świecie – opracowanie i wdrożenie