Nawigacja

Marketing outbound vs. inbound

Online marketing

Zarówno marketing outbound, jak i inbound mają swoich zwolenników. Czym różnią się od siebie?

Co to jest outbound marketing?

Outbound marketing to tradycyjne podejście do działań marketingowych. Jest to tzw. marketing wychodzący, czyli wszelkie czynności, w których firma bezpośrednio zwraca się do klienta, zachęcając go do skorzystania z oferty. Działania z zakresu outbound marketingu to m.in.:

  • zimne telefony do odbiorców z przygotowanej wcześniej bazy kontaktów,
  • kampanie wysyłkowe – zarówno drogą tradycyjną, jak i cyfrową,
  • reklamy w gazetach, radiu, telewizji i w innych środkach masowego przekazu.

Jak wygląda marketing inbound?

Marketing inbound, tzw. marketing przychodzący, jest totalnym przeciwieństwem działań tradycyjnych. To technika marketingowa, która polega na tym, aby maksymalnie zainteresować potencjalnego klienta treścią, by ten sam wykonał pierwszy krok w kierunku nawiązania kontaktu z daną marką. Firma „nie wychodzi” do klienta, klient odnajduje ją sam.

Działania marketingu inbound ukierunkowane są na potrzeby klienta. Jego podstawą jest tzw. Buyer Persona, czyli wzorzec idealnego klienta danej firmy. Doskonale znając specyfikę, zachowania i oczekiwania potencjalnych klientów, łatwiej zaplanować strategię marketingową, które pozwoli firmie dotrzeć do odbiorców i skutecznie zainteresować ich swoją ofertą.

Inbound marketing realizuje się przez:

  • firmowe strony internetowe i firmowe blogi,
  • interesujące artykuły, wideo czy podcasty,
  • ebooki,
  • działania SEO,
  • newslettery,
  • aktywność w mediach społecznych

Zastanawiasz się, które działania marketingowe przyniosą dla Twojej firmy największe korzyści?

Skontaktuj się z nami – my to wiemy!

Marketing inbound vs. outbound – co się bardziej opłaca?

Stworzenie solidnej strategii marketingowej i skrupulatne wdrażanie jej w życie powinno stanowić fundament każdej firmy, która chce z powodzeniem działać na rynku. Tylko jaką formę marketingu wybrać? Przede wszystkim zastanów się, jak reagujesz na kolejne telefony od telemarketerów. Co czujesz, gdy Twoja skrzynka mailowa zalewana jest wiadomościami o tematyce, która nawet nie jest bliska Twoim zainteresowaniom. Co myślisz o spotach reklamowych puszczanych w telewizji?

Według statystyk prawie połowa e-maili z reklamą bezpośrednią nigdy nie została otwarta. Większość ludzi przełącza program podczas reklam. I prawie tyle samo internautów rezygnuje z odwiedzania ulubionych stron, jeśli pojawia się na nich zbyt wiele reklam. Nachalny marketing irytuje odbiorców, wręcz może ich zniechęcać do marki.

Marketing outbound krzyczy, a inbound – zachęca, prowadzi dialog. Marketing inbound to działania ukierunkowane na odbiorcę, a jak pokazują badania, personalizacja reklam w internecie przynosi najlepsze korzyści. Dystrybucja wartościowych treści, uwzględniających potrzeby i oczekiwania grupy docelowej, to skuteczny sposób na to, by pozyskać wielu klientów przy stosunkowo niskim nakładzie finansowym.

Potrzebujesz wsparcia? Jako agencja PR doradzimy najskuteczniejsze rozwiązania.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt