PR oraz e-PR stanowią w obecnych czasach podstawowe filary strategii komunikacji każdej firmy. Budowanie przemyślanego wizerunku oraz wzrost świadomości istnienia marki, pozwalają skutecznie dotrzeć do odpowiednio sprofilowanej grupy odbiorców. Dotarcie do nich będzie najnowszym wyzwaniem, przed jakim staniemy. Rozpoczynamy bowiem współpracę z kolejnym klientem – marką Ariete.
O ARIETE
Ariete jest firmą, która należy do włoskiego koncernu DeLonghi. Powstała w 1964 roku we Florencji, uznawanej za kolebkę kreatywności oraz błyskotliwych i genialnych wynalazków. Od tego czasu projektanci Ariete tworzą użyteczne oraz estetycznie doskonałe urządzenia AGD w samym sercu słonecznej Toskanii.
Obecnie marka posiada 57 wyjątkowych patentów, które zgodnie z misją firmy – mają za zadanie ułatwianie codziennego życia. Na wielu europejskich rynkach Ariete jest liderem w segmencie urządzeń do czyszczenia i prasowania parowego, a także do parzenia kawy.
Ariete słynie z genialnych projektów, które wyróżnia zaawansowana funkcjonalność, jakość wykonania, przystępna cena oraz design, którego efektem jest kilka wyjątkowych i niepowtarzalnych linii urządzeń.
Wyzwania dla Commplace
Do naszych zadań w ramach współpracy z marką Ariete należeć będzie prowadzenie sprawnej i skutecznej komunikacji z mediami. Media relations, które pozwolą dotrzeć do odpowiednio sprofilowanej grupy odbiorców to jednak ostateczny efekt. W pierwszym etapie przygotujemy autorską koncepcję komunikacji opartą na potrzebach grup docelowych, trendach rynkowych oraz unikatowych wyróżnikach marki. W ramach obsługi zrealizujemy także sesje zdjęciowe produktów.
Zakres współpracy
Wśród naszych zadań znajdują się:
Analiza komunikacji marki
Weryfikacja dotychczasowych i aktualnych działań marki Ariete to punkt wyjściowy do dalszych działań. Jest to pierwszy etap, w którym nasz zespół weryfikuje kierunki i kanały komunikacji. W efekcie otrzymujemy pełną informację na temat jej efektywności.
Copywriting i content marketing
Sprofilowane treści są niezbędnym działaniem każdej marki. Zwiększają rentowność, generują zwrot z inwestycji i osiągają cele firmy, a jednocześnie wpływając na decyzje zakupowe klientów. Treść odzwierciedla także wizerunek marki. Treści przeciętne, stają się informacją o przeciętności firmy. Każde zdanie musi służyć jakiemuś celowi i powinno wciągnąć czytelników. Czytelnicy szukają bowiem wartościowych informacji i spostrzeżeń. Dobry copywriter uwodzi słowem. Nie przedstawia suchych faktów.
Media relations
Media relations to interakcja marki z dziennikarzami i wydawcami. Do grupy mediów zaliczają się: redakcje magazynów papierowych, radio, telewizja i internet. Celem jest przekazanie wartego uwagi przesłania, historii lub informacji za pośrednictwem odpowiednich mediów. Przesłania, które zainteresuje najpierw dziennikarza, a następnie Twojego klienta. Odpowiednio zaplanowana kampania może także pomóc marce zwiększyć widoczność wśród docelowych odbiorców. Właśnie to zrobimy dla marki Ariete.
Przygotowanie spójnej i kompleksowej koncepcji komunikacji
Nie wystarczy, aby marka tylko „mówiła”. Jak wiele innych może zostać bowiem zagłuszona przez szum informacyjny. Podczas planowania działań z obszaru media relations i copywritingu należy brać pod uwagę wiele zmiennych. Należą do nich m. in. trendy rynkowe, sytuacja ekonomiczna w kraju, charakterystyka grupy docelowej, czy wyróżniki oferowanych produktów. Posiadanie planu pomaga wyraźniej komunikować się z klientami. Im bardziej spójny przekaz, tym większe prawdopodobieństwo, że przyciągniesz i utrzymasz lojalnych klientów.
Dobór grup mediów
Z jakiego medium korzystają Twoi odbiorcy? To podstawowe pytanie, na które znajdziesz odpowiedź w Commplace. Bez odpowiedzi na nie ryzykujesz, że wysłany komunikat trafi w pustą przestrzeń. Nie zainteresuje odbiorców, a tym samym – nie będzie generował ruchu na stronie. A ostatecznie – nie przyniesie zwrotu z inwestycji. W Commplace dla każdego z klientów dobieramy odpowiednią bazę mediów, tak by ich przekaz był nie tylko interesujący dla dziennikarzy, ale przede wszystkim dotarł do potencjalnych odbiorców.
Produkty i narzędzia rekomendowane przez Commplace
Jakie narzędzia oraz produkty wykorzystamy jako agencja PR do realizacji celów marki Ariete? W obrębie naszych działań znajdą się:
- Określamy kanały komunikacji i wspieramy firmę w procesie implementacji zmian
- Grupa docelowa – naszym zadaniem będzie analiza jej potrzeb
- Media relations skierowane do sprofilowanych odbiorców
- Public relations – e-PR, PR produktowy, PR korporacyjny
W jaki sposób działania PR-owe mogą pomóc Twojej marce?
Zapytaj nas o rekomendacje!