Wizerunek. Jest dla instytucji finansowych, jaką jest Bank Spółdzielczy, wartością najcenniejszą. Ściśle wiąże się z wiarygodnością, która jest tak istotna z punktu widzenia potencjalnego klienta banku. Każdy ruch powinien być przemyślany, tak aby odbiorcy czuli się bezpiecznie i zaufali marce. Do jednych z naszych ostatnich zadań należało doradztwo w obszarze PR-u, w którym skupiliśmy się na wyżej wymienionych wartościach.
O Banku Spółdzielczym
Bank Spółdzielczy w Ząbkowicach Śląskich należy do grupy „Bank Polskiej Spółdzielczości Spółka Akcyjna”, która zrzesza 326 banków spółdzielczych.
Bank BPS ma wyjątkowy profil działalności – łączy funkcje banku zrzeszającego oraz komercyjnego. Świadczy szeroki zakres usług dla banków spółdzielczych i równocześnie jest ich partnerem biznesowym i reprezentantem. Dodatkowo poprzez sieć liczącą 30 placówek oferuje konkurencyjne produkty finansowe dla klientów korporacyjnych, małych i średnich przedsiębiorstw oraz klientów indywidualnych. Specjalizuje się w obsłudze samorządów, rolnictwa, przemysłu rolno-spożywczego, handlu, rzemiosła i turystyki.
Sektor bankowości spółdzielczej jest najstarszą gałęzią spółdzielczości w Polsce, która funkcjonuje od ponad 150 lat. Spółdzielczość oszczędnościowo-pożyczkowa powstała, aby na zasadach samopomocy zintegrować wysiłki w walce z lichwą oraz utrzymać polski stan posiadania rodzimego kapitału. Ta misja jest aktualna do dziś. Zarówno Bank BPS, jak i zrzeszone banki spółdzielcze opierają się wyłącznie na rodzimym kapitale oraz kultywują polski charakter. Bankowość spółdzielczą wyróżnia jej relacyjny charakter, który kładzie nacisk na budowanie długotrwałych i bliskich relacji z klientami. Bank BPS oraz banki spółdzielcze to instytucje prospołeczne i silnie zaangażowane w działalność charytatywną na rzecz swoich środowisk..
Zadbaj o wizerunek swojej marki.
Zapytaj, jak możemy Ci w tym pomóc.
Wyzwania dla Commplace – warsztaty z obszaru PR-u kryzysowego
Nasze doradztwo w pełni skupiło się na obszarze wizerunkowym. W ramach współpracy z Bank Spółdzielczy przygotowaliśmy i przeprowadziliśmy szkolenie z zakresu zarządzania wizerunkiem. Zwłaszcza w sytuacjach kryzysowych. Nasi eksperci przeanalizowali możliwości oraz narzędzia marketingowe i zarekomendowali te, które wpisują się w strategię marki. Dodatkowo przygotowano także harmonogram wdrożenia poszczególnych narzędzi, dzięki czemu uczestnicy szkolenia otrzymali pełen pakiet wartościowych informacji.
Zakres współpracy
Wizerunek to skarb. Nie pozwól, by przypadek sprawił, że go stracisz.
Do pracy z klientem powołaliśmy dedykowany zespół PR-owców. W efekcie stworzyliśmy szczegółowy plan działań.
Wśród zadań Commplace znalazły się:
Analiza aktualnych działań marki i jej wizerunku
To działanie, od którego rozpoczynamy nasze działania doradcze. Eksperci z Commplace analizują dotychczasowe działania marki oraz jej wizerunek. W efekcie mamy pełną informację o jakości i ilości działań prowadzonych przez markę. Analiza pozwala także określić skuteczność tych działań i zweryfikować, czy są spójne z celami oraz wyznaczonym kierunkiem.
Audyt komunikacji
Audyt komunikacji to proces, która określa, jak skuteczna jest komunikacja marek. Komunikacja dotyczy sposobu, w jaki firma lub organizacja wysyła i otrzymuje informacje; lub udostępnia je różnym odbiorcom. Audyt należy przeprowadzić dla każdego typu komunikacji, którą prowadzi firma, lub typu odbiorców, do których kieruje tę komunikację. Dzięki temu będziemy w stanie zweryfikować mocne i słabe strony, jeśli chodzi o komunikację (zarówno zewnętrzną, jak i wewnętrzną). Podczas audytu ważne jest także ustalenie celów. Chcesz określić, kim są Twoi kluczowi odbiorcy i jak skutecznie komunikujesz się z nimi? Ile wiedzą o Twoich produktach/usługach lub o Twojej firmie? Jakie błędy popełniłeś w przeszłości, jeśli chodzi o komunikację? Jakie możliwości przegapiłeś? Przede wszystkim, w jaki sposób możesz zapewnić lepszą komunikację w przyszłości? Audyt komunikacji stanowi mocne fundamenty to znalezienia odpowiedzi na powyższe pytania.
Przygotowanie propozycji narzędzi – zmiana wizerunku
Narzędzia marketingowe to narzędzia, których firmy używają do rozwijania i promowania swoich produktów i usług oraz kształtowania wizerunku. Zdecydowana większość firm korzysta z kilku różnych narzędzi marketingowych, takich jak reklama, informacje prasowe, czy badania rynku. Firmy mają do dyspozycji szereg narzędzi marketingowych. Niektóre z nich służą specjalnie do zwiększania sprzedaży, podczas gdy inne koncentrują się na budowaniu pozytywnego wizerunku marki. Ważne jest, aby wiedzieć, które narzędzia są najlepsze dla Twojej marki. Innymi słowy, jakich narzędzi potrzebujesz, aby osiągnąć swoje podstawowe cele.
Przygotowanie harmonogramu działań
W Commplace wiemy, że odpowiedni plan to połowa sukcesu. W przypadku kwestii tak delikatnych jak budowanie wizerunku plan działań jest obowiązkowym elementem strategii. Pozwoli przygotować markę na ewentualny kryzys i umożliwi wcześniejsze wdrożenie tzw. działań osłonowych.
Produkty i narzędzia rekomendowane przez Commplace
Wśród narzędzi oraz produktów, które wykorzystamy do realizacji celów znajdą się: