Nawigacja

34 mln w rok. W jaki sposób osiągnąć tak wielki sukces i rozwinąć markę?

VIP

Horyzont Inwestycji jest marką, która powstała dzięki konsolidacji wiedzy i doświadczeń 3 ekspertów. Należą do nich Paweł Kuczera, Michał Chimko oraz Marcin Kuryło. Ten solidny fundament to gwarancja sukcesu. A liczby to potwierdzają. W ciągu zaledwie roku marka stała się rozpoznawalna na rynku i pozyskała wielu klientów.

Najważniejszy dla właścicieli firmy jest idący za tym wzrost przychodów – rok 2021 zamknięto na poziomie 34 000 000 zł. Największy zysk, jaki osiągnął inwestor w 2021 r. dzięki współpracy z Horyzontem Inwestycji, wyniósł 1 845 000 zł brutto.

O sukcesie marki rozmawiamy z Prezesem Zarządu Horyzontu Inwestycji, Pawłem Kuczerą.

Nadrzędnym celem strategicznym marki Horyzont Inwestycji była i jest budowa przewagi konkurencyjnej. Na rynku istnieje bowiem wiele marek oferujących usługi dla osób zainteresowanych inwestycją w nieruchomości. Bez jakich działań nie byłoby to możliwe?

Paweł Kuczera: Jak już zostało wspomniane, marka Horyzont Inwestycji powstała na kanwie doświadczeń 3 ekspertów. Każdy z nas posiadał szeroką wiedzę i doświadczenie. Wyzwaniem było połączenie naszych zasobów, by pracowały na sukces firmy. Sukces, który widoczny miał być we wskaźnikach – liczbie zapytań, pozyskanych inwestorów, czy ostatecznie – w zyskach. Podstawą naszej drogi były analiza rynku i stworzenie strategii przez współpracy z agencją Commplace.

Dużą pomocą były warsztaty strategiczne prowadzone przez eksperta Commplace. Pozwoliły nam przeanalizować także procesy wewnętrzne i zewnętrzne, a co za tym idzie spojrzeć globalnie na naszą markę i ustalić kim chcemy być, co najważniejsze – i jak do tego dojść. Zarządzając firmą, często można bowiem za bardzo skupiać się na kwestiach operacyjnych. A wtedy z oczu znikają nam najważniejsze cele – wskaźniki, które uznaliśmy za istotne, i które chcemy nieustannie powiększać. Nie ukrywam, że liczby najbardziej nas interesują. Dlaczego? To proste – bo interesują także naszych klientów. Największy zysk, jaki został osiągnięty z inwestycji w kilka miesięcy dzięki współpracy z nami, wyniósł 1 845 000 zł brutto.

Strategiczne podejście do biznesu jest fundamentem budowy sukcesu. Jednym z ważnych obszarów jest dotarcie do potencjalnych klientów i zaznaczenie swojej mocnej pozycji wśród konkurentów. W jaki sposób udało się to Państwu?

Paweł Kuczera: Dzięki opracowanej wspólnie z agencją Commplace strategii komunikacji i określeniu, jakimi kanałami powinniśmy docierać do naszych odbiorców (co nie było tak oczywiste na początku drogi). To jednak nie koniec – bo i owszem – możemy być widoczni w internecie. Mogą o nas pisać. Ale musimy nadać kierunek tym treściom. A prościej mówiąc – musimy prowadzić dialog z potencjalnymi klientami. Zrozumieć ich problemy, wyzwania, sposób myślenia. Tak jak eksperci agencji Commplace rozumieją nasz, każdorazowo dopasowując rozwiązania do naszej osobowości i wartości. W efekcie teraz nasi potencjalni klienci – poprzez stałą obecność marki w branżowych i topowych mediach są na bieżąco informowani o naszych inwestycjach, ale mają także możliwość poznać markę i jej wyróżniki. Dużą rolę odegrało tu także stworzenie przez ekspertów Agencji skutecznej strategii sprzedaży i strategii marketingowej, która uwzględniała konkretne narzędzia.

Wsparcie ekspertów Commplace pozwala wzmocnić obszar biznesu, który znamy najlepiej, a mówiąc wprost – skupić się na zarabianiu. Najważniejszy dla nas jest wzrost przychodów, a rok 2021 zamknęliśmy na poziomie 34 000 000 zł.

A czy widoczność w mediach przekłada się na sukces marki Horyzont Inwestycji?

Paweł Kuczera: Bez wątpienia, o czym najlepiej świadczą liczby. Tylko sam grudzień 2021 zamknęliśmy liczbą aż 184 bezpłatnych publikacji prasowych. Szeroka obecność w mediach na co dzień pozwala nam pokazywać transparentność naszych działań. Umożliwia również dzielenie się z naszymi odbiorcami analizami, rekomendacjami i najlepszymi praktykami.

W momencie rozpoczęcia współpracy z agencją Commplace, Horyzont Inwestycji pojawił się na rynku niejako drugi raz, bo w nowej odsłonie  – do firmy dołączyli Michał Chimko i Marcin Kuryło. Co stanowiło kamień milowy w rozwoju firmy?

Paweł Kuczera: Trudno określić jeden kamień milowy. Synergia wykorzystanych narzędzi i technik marketingowych pozwoliła nam wykonać duży krok w rozwoju firmy i osiągnąć mocną pozycję już po roku funkcjonowania na rynku. A znalazły się wśród nich narzędzia wsparcia sprzedaży, public relations, SEO, SEM, social media, architektura marki, czy branding. Istotnymi elementami, na które zwrócili nam uwagę eksperci z Commplace jest też skalowalność biznesu i ekspansja. Doradztwo osobiste, przeprowadzone przez Sebastiana Kopieja pozwoliło spiąć nam naszą wizję, cele z odpowiednimi narzędziami.  A efekty są widoczne przede wszystkim w liczbie zapytań, a o to nam przede wszystkim chodziło.

Wykorzystujemy rekomendowane przez Commplace narzędzia marketingowe zbieżne z naszymi celami biznesowymi. O tym, że działają, najlepiej świadczą liczby. W ubiegłym roku spłynęły do nas 1453 inwestycyjne zapytania ofertowe, czyli średnio 120 zapytań miesięcznie.

Efektem współpracy jest silna pozycja marki Horyzont Inwestycji i wzrost zapytań od potencjalnych klientów i partnerów biznesowych. Jak Państwo zabezpieczają ten obszar, pomimo tak dużej konkurencji?

Paweł Kuczera: Faktem jest, że konkurencja branży jest duża. Codziennie obserwujemy działania naszych rywali. Jesteśmy jednak spokojni, gdyż razem z agencją Commplace realizujemy i planujemy kolejne aktywności, które przełożą się na wzrost zainteresowania potencjalnych klientów. Nie działamy ad hoc. W przypadku obecności w internecie – postawą jest odpowiednio zoptymalizowana strona. Ważnym elementem jest spojrzenie strategiczne, które już podczas projektowania witryny pozwala nam dostosować ją do wymagań odbiorców.

Strona internetowa ma sprzedawać. Ma być widoczna. Zapadać w pamięć. Na te wszystkie elementy pracował szereg osób – strategów, ekspertów ds. SEO, grafików, programistów, czy copywriterów. W efekcie nasza strona to nie tylko źródło informacji o naszych inwestycjach, czy skarbnica cennej wiedzy dotyczącej branży, ale także pierwsze miejsce, na którym ląduje potencjalny klient po wpisaniu istotnych dla nas fraz w wyszukiwarce Google. A to jest cenne. Zwłaszcza, że mamy z kim walczyć o te pozycje. Pamiętamy jednak o budowaniu relacji – tu pomocne były warsztaty doradcze z ekspertami, czy wsparcie w tworzeniu koncepcji networkingu. Efekty? Rok 2021 zamknęliśmy z liczbą przychodów na poziomie 34 000 000 zł.

Jak powinna wyglądać nowoczesna strona internetowa marki z sektora inwestycyjnego?

Sprawdź już teraz!

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt