Usługi

Branding Strategia komunikacji Public relations Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Wsparcie sprzedaży Online marketing Projektowanie graficzne Komunikacja marketingowa Food marketing Eventy firmowe

Oferta konsultingowa

Marketing B2B Customer Lifetime Value Zarządzanie kryzysowe Komunikacja wewnętrzna Employer Branding Referencje klienta

Treść główna

CLV Twoich klientów

Spośród rzadziej wykorzystywanych, pomijanych często przez właścicieli firm i marketerów narzędzi wartość CLV jest najważniejszy. Potwierdzają to brytyjskie badania z 2018 roku. Wynika z nich, że tylko 34 proc. spośród badanych marketerów znało i rozumiało ten termin. Spośród nich tylko co czwarty uważał, że w jego firmie CLV jest dostatecznie mierzone i wykorzystywane do planowania działań.

Dlaczego warto znać CLV?

Być może na pozyskanie i utrzymania klienta wydajesz zbyt dużo w stosunku do jego realnej wartości? A może Twoje wydatki na reklamę są niskie, a możesz sobie pozwolić na znacznie więcej, biorąc pod uwagę CLV klientów? Gdy już poznasz CLV, otworzą się przed Tobą zupełnie nowe możliwości. Segmentuj klientów pod względem ich wydatków czy częstotliwości zakupów. Do poszczególnych grup docieraj za pomocą różnych kanałów i strategii komunikacji. To pozwoli Ci zwiększyć przychody uzyskiwane na jednego klienta w każdej z tych grup.

Obliczanie CLV – dlaczego z nami?

Niektóre agencje wykorzystują niski poziom wiedzy klientów. Przedstawiają im skomplikowane wykresy, z których niewiele wynika. U nas otrzymujesz raport, który od razu pozwoli Ci podjąć ważne decyzje biznesowe. Możesz później już zawsze stosować wiedzę o CLV w praktyce, a my pomożemy Ci w razie potrzeby dopasować konkretne strategie, które jeszcze poprawią ten wskaźnik.

Jak możemy Ci pomóc?

Nasza pomoc przy obliczaniu CLV Twoich klientów może obejmować:

• roczne, miesięczne, tygodniowe wydatki Twoich klientów,
• roczną liczbę zakupów przypadającą na klienta,
• średni zysk z każdego klienta w roku,
• średnie wydatki podczas każdych zakupów,
• dynamikę wzrostu lub spadku wartości zakupów na przestrzeni lat,
• średnią długość czasu, przez jaki korzystają oni z Twoich usług w ciągu całego życia
• koszt pozyskania każdego klienta

Ponadto zidentyfikujemy najbardziej i najmniej wartościowych z punktu widzenia firmy grupy klientów.

Mając te dane, możesz lepiej planować, jak zatrzymać najlepszych klientów i zwiększyć zyski. Poza tym pozwoli Ci to znaleźć alternatywne, tańsze metody na pozyskanie każdego klienta. Wszystko to złoży się na nową, skuteczniejszą strategię marketingową Twojej firmy.

Co weźmiemy pod uwagę, obliczając CLV?

• roczne, miesięczne, tygodniowe wydatki Twoich klientów,
• roczną liczbę zakupów przypadającą na klienta,
• średni zysk z każdego klienta w roku,
• średnie wydatki podczas każdych zakupów,
• dynamikę wzrostu lub spadku wartości zakupów na przestrzeni lat,
• średnią długość czasu, przez jaki korzystają oni z Twoich usług w ciągu całego życia
• koszt pozyskania każdego klienta
• zidentyfikujemy najbardziej i najmniej wartościowych z punktu widzenia firmy grupy klientów
Mając te dane, możesz lepiej planować, jak zatrzymać najlepszych klientów i zwiększyć zyski. Poza tym pozwoli Ci to znaleźć alternatywne, tańsze metody na pozyskanie każdego klienta. Wszystko to złoży się na nową, skuteczniejszą strategię marketingową Twojej firmy.

Poznaj realną wartość każdego klienta

Czy nie chciałbyś wiedzieć, jaką realną wartość wyrażoną w złotówkach ma dla Ciebie każdy klient? Dzięki temu lepiej zaplanujesz wydatki na reklamę i pozyskiwanie każdego z klientów. Raport CLV pomoże Ci podjąć strategiczne decyzje w Twoim biznesie.

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071 b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Zaloguj się Kontakt