Definition
Marketing executive, inaczej dyrektor do spraw marketingu, to stanowisko w firmie związane z planowaniem, koordynacją i wdrażaniem strategii marketingowych. Jest to osoba odpowiedzialna za promowanie marki, produktów i usług oraz wspieranie sprzedaży poprzez różne działania marketingowe. Ma kluczową rolę w dziale reklamy przedsiębiorstwa.
Marketing executive – ciekawostki, które musisz znać!
Osoba na stanowisku marketing executive zwykle ma naprawdę szeroki zakres obowiązków, które obejmują między innymi opracowywanie strategii marketingowych, badanie rynku i analizę konkurencji, zarządzanie kampaniami reklamowymi, działaniami PR, marketingiem internetowym oraz social media.
Ponadto zajmuje się monitorowaniem wyników działań marketingowych i ich analizą w celu możliwej optymalizacji, a także szacowaniem budżetu przeznaczonego na marketing oraz pilnowaniem jego skrupulatnej realizacji. Współpracuje też z innymi działami w firmie. Jak widać, jest osobą zarządzającą całością procesów marketingowymi marki, więc spoczywa na nim spora odpowiedzialność.
To stanowisko, które w dobie rozwiniętego marketingu, cieszy się dużą popularnością i coraz więcej firm zdaje sobie sprawę ze znaczenia kompetentnej osoby na takim stanowisku. Oczywiście najczęściej szukają jej większe przedsiębiorstwa, podejmujące szeroko zakrojone działania reklamowe, które wymagają skutecznej koordynacji.
Marketing executive – najważniejsze informacje
Jakich kompetencji wymaga zawód dyrektora do spraw marketingu? Na pewno będą to między innymi:
• kreatywność,
• samodzielność,
• zdolności przywódcze,
• umiejętności analityczne,
• doskonała organizacja pracy,
• zdolności skutecznej komunikacji,
• umiejętność pracy w zespole,
• umiejętność szybkiego reagowania na zmiany i podejmowania decyzji.
Marketing executive powinien również być na bieżąco z najnowszymi trendami w branży marketingowej oraz umieć szybko reagować na dynamiczne zmiany, jakie zachodzą na tym rynku. Niezbędna w przypadku takiego dyrektora jest także znajomość nowoczesnych technologii wykorzystywanych we współczesnym marketingu.
Aby osiągnąć sukces w roli marketing executive, niezbędne są posiadanie wykształcenia wyższego z zakresu marketingu lub z pokrewnych dziedzin, udokumentowane doświadczenie w pracy w dziale reklamy oraz wskazane wyżej umiejętności interpersonalne. Mile widziana jest także doskonała znajomość języka obcego – charakter tej pracy często jest bowiem międzynarodowy. Trzeba pamiętać, że tego typu działalność wiąże się z dużym natężeniem kontaktów z ludźmi, a nierzadko też pracą pod presją. Taka złożoność zadań wymaga od marketing executive umiejętności delegowania ich w zespole.
Zusammenfassung
Jak widać, marketing executive to kluczowe stanowisko w zespole zajmującym się marketingiem. Często to od pracy takiej osoby zależy opracowanie i wdrożenie skutecznej strategii reklamowej, budowanie wizerunku marki i zwiększanie przewagi konkurencyjnej na rynku.
Verwandte Einträge:
Werbemittel, Kreativagentur, Branding-Agentur, Beratungsagentur, Unternehmensvision, Agentur 360, strategische Beratung, Produktstrategie, strategischer Plan, Geschäftsstrategie