Marketing referencyjny, a także obszerne działania z zakresu SEO i SEM przynoszą efekty. Jak jeszcze budować pozycję marki na rynku? Za pomocą dobrze przygotowanych i spersonalizowanych treści. Przykładem może być Rekol – praca, opinie nad wizerunkiem tej nowoczesnej marki przynosi odpowiedni efekt. To jeden z klientów naszej agencji i kolejna firma, która jest przekonana o tym, iż działania PR-owe, a także marketingowe są konieczne, aby zbudować spójny wizerunek mocnego gracza na rynku.
Udany proces budowania marki przyćmiewa konkurencję i odgrywa ważną rolę w tworzeniu lojalności klienta. Marka powinna być dostępna dla konsumenta, a także przedstawiać swoje wartości, wizję i misję. Jej działania muszę być szerokie i contentowe. Jakich narzędzi używają firmy do promocji? Kluczowe są aktywności outdoorowe, a także te – realizowane w przestrzeni online. Przykładem dobrze przygotowanej strategii komunikacji jest ta dla firmy Rekol – praca, opinie o marce są kluczowe. Jak je budować? Przede wszystkim dbając o szczegóły i szukając nowych dróg komunikacji.
Pierwszy krok do budowania opinii marki – strategia komunikacji
W jaki sposób tworzyć strategię komunikacji? Przedstawmy case study Rekol. Praca na rzecz tego klienta polegała na:
- zbudowaniu strategii komunikacji;
- pozycjonowaniu marki w przestrzeni online;
- zbudowaniu strategii Google ADS;
- obszernych działaniach w social mediach;
- doradztwie z zakresu prowadzenia komunikacji.
Rekol to producent barwników, który w swoim asortymencie posiada innowacyjne produkty do domu, drewna, a także do tkanin. Jak wyróżnić markę spośród innych? Tu rozwiązaniem jest wykonanie odpowiedniego researchu. Zbadanie, kto jest odbiorcą produktów, jakie są jego oczekiwania i dlaczego kupuje produkty Rekol. Praca w zakresie researchu jest istotna i pomaga zrozumieć podstawowe potrzeby już zrekrutowanych konsumentów. A to kolejny krok do tego, aby zdobywać nowych klientów.
Strategia komunikacji dotyczyła pozycjonowania firmy w przestrzeni online za pomocą social mediów, a także Google Ads. Ponadto naszym zadaniem jest generowanie interesujących treści, a jednocześnie takich, które odpowiadają standardom SEO.
Marka Rekol – praca, opinie nt. grupy docelowej
Istotnym krokiem w budowaniu strategii było zbadanie odbiorców produktów. Czy są to osoby młode, które na co dzień korzystają z Internetu? Czy mówimy do przedsiębiorców, a może osób indywidualnych? Jaki jest klient Rekol – praca opinie naszych ekspertów pomogła nam ustalić odpowiedni target i dobrać narzędzia, które naszym zdaniem będą skuteczne.
Skuteczne promowanie marki to przede wszystkim realizowanie kampanii zgodnych z oczekiwaniami klientów. Pomocne może być filtrowanie odbiorców na podstawie demografii, płci czy miejsca zamieszkania. Każda grupa docelowa wymaga bowiem innego podejścia. I tak było z działaniami na rzecz Rekol – praca wykonana od podstaw, przynosi efekty w przyszłości.
Zdefiniowanie wartości Rekol – praca w przestrzeni online
Kolejnym krokiem, jaki wykonała nasza agencja PR po stworzeniu kompleksowej strategii, była realizacja zadań w przestrzeni online. W tym celu wygenerowaliśmy treści na bloga. W jaki sposób dobierać tematy, aby były angażujące? Służą do tego specjalne programy, które analizują zachowania poszczególnych klientów. Wszelkie podejmowane działania muszą być zgodne z wizją i misją firmy – to ona jest wyznacznikiem. Marka Rekol od początku istnienia podkreślała, że jej zadaniem jest dostarczanie jakościowych produktów – zgodnych z oczekiwaniami współczesnego konsumenta. Kolejnym atutem firmy jest polskość. Rekol pozycjonuje się jako marka, która wszystkie produkty wytwarza, a także pakuje w Polsce. I to są właśnie wyróżniki firmy.
Marka Rekol – pozycjonowanie
Marki najczęściej oczekują od pozycjonowania konwersji i sprzedaży. Celem nadrzędnym jest budowanie świadomości firmy wśród konsumentów. Aby kampania była skuteczne, konieczne jest generowanie odpowiedniego ruchu na stronie. Takie działania także podejmowaliśmy dla Rekol – praca opinie to jedno. Jednak pozycjonowaniem to długotrwały proces, który musi być odpowiednio dostosowany do konsumentów.
Rekol – praca w social mediach
Kolejnym krokiem była budowa pozycji marki w social mediach. A jest o co walczyć. Mediów społecznościowych w Polsce używa ok. 26 milionów osób. Samego Internetu zaś aż 32 miliony Polaków. Nic dziwnego, że e-commerce wzrasta w 12-procentowym tempie, a rocznie w naszym kraju przybywa sklepów działających w przestrzeni online.
Marka Rekol jest pozycjonowana w mediach jako jakościowy dostawca innowacyjnych rozwiązań. Barwniki do tkanin umożliwiają zmianę wyglądu elementów dekoracyjnych w mieszkaniu, np. poszewek poduszek, a także już zużytych ubrań. A wszystko w myśl zasady zero waste i circural economy.
Działania w social mediach mają na celu nie tylko sprzedaż produktów Rekol. To także pozycjonowanie firmy jako eksperta i dostawcy innowacyjnych rozwiązań. Inspirowanie klientów przynosi efekty.
Budowanie obszernej strategii komunikacji i jej realizacja wymagają także ogromnej elastyczności. Wszystkie firmy, które działają w niepewnych czasach, powinny o tym pamiętać.