Nawigacja

Kryzysy w social media – jak sobie z nimi radzić?

Online marketing

Media społecznościowe są dziś nieodłącznym elementem biznesu. Działanie w sieci wiąże się jednak ze zwiększonym ryzykiem powstawania sytuacji kryzysowych. Skąd biorą się kryzysy w social media? Jak im zapobiegać?

Kryzysy w social media – przyczyny

Do najczęstszych przyczyn powstawania kryzysów w social media zaliczymy:

  • negatywne opinie klientów o marce, jej usługach bądź produktach, a także brak lub nieodpowiedni feedback ze strony marki,
  • niepoprawną obsługę klienta,
  • kontrowersyjne akcje marketingowe,
  • kontrowersyjne stanowisko marki w konkretnej sprawie,
  • oszustwo ze strony marki,
  • nieetyczne zachowanie,
  • wydarzenia losowe.

Czasem wystarczy tylko drobna wpadka, jeden nieprzychylny komentarz czy nietrafiony post, by wzniecić pożar. Dlatego, aby uniknąć kryzysów w social media, trzeba działać ostrożnie i z rozwagą. Co można zrobić, żeby zapobiec takim sytuacjom?

Kryzysy w social media zdarzają się nawet najlepszym.

Wiemy jak im zaradzić!

Jak zapobiegać kryzysom?

Marka powinna ustalić sztywne zasady publikacji postów w mediach społecznych. Osoba zajmująca się obsługą kanałów społecznościowych powinna wiedzieć, jakie treści może dodawać na profil, jakim językiem ma się komunikować z odbiorcami, jak reagować w określonych sytuacjach. 

Aby uniknąć kryzysów, marka musi działać fair, zgodnie z zasadami etyki. Powinna być autentyczna, godna zaufania i niekontrowersyjna. 

Duże znacznie ma monitoring mediów społecznościowych. Można wykorzystać do tego specjalne narzędzia (takie jak Brand24), które błyskawicznie wyszukują posty oraz komentarze o danej marce i dzięki temu umożliwiają natychmiastową reakcję w sytuacji, która mogłaby doprowadzić do kryzysu. 

Jak postępować w sytuacji kryzysowej?

Kryzysy w social media rozprzestrzeniają się jak wirus. Dlatego marka, która znalazła się w trudnej sytuacji, powinna jak najszybciej wdrożyć odpowiednie działania. Skuteczne zarządzanie kryzysowe to nie lada wyzwanie. Aby nie pogłębić kryzysu i możliwie najszybciej wyjść z nieprzychylnej sytuacji, warto skorzystać z pomocy specjalistów. W Commplace wiemy, jak postępować w kryzysach. Skontaktuj się z nami i sprawdź, jak możemy Ci pomóc.

Zadzwoń Panel klienta Kontakt