Nawigacja

Pomysły na wykorzystanie obecności Twojej firmy w mediach. Czy znasz je wszystkie?

PR

Tworząc odpowiednie treści i pozycjonując swoją markę, możesz wyróżnić się na zatłoczonym rynku i wywrzeć trwałe wrażenie na docelowych odbiorcach. Masz dobrą publikację medialną? Istnieje wiele okazji i miejsc, by pokazać ją szerszej publiczności. Skorzystaj z naszych pomysłów na wykorzystanie obecności Twojej firmy w mediach i zmaksymalizuj zyski z posiadanego contentu.

Dobry content to dobry punkt wyjścia. Trzeba jeszcze dotrzeć z nim do obecnych lub potencjalnych odbiorców. Inaczej trudno liczyć na sukces. To tak, jakby mieć świetny produkt lub usługę, ale trzymać go w ukryciu. Świat musi się o nim dowiedzieć. Istnieje wiele sposobów wykorzystania contentu w różnych obszarach online. Jeśli Twoja firma może pochwalić się ciekawą publikacją w mediach, to nie spoczywaj na laurach! Oto gdzie jeszcze warto ją wykorzystać by spotęgować zasięgi, zyskać zaufanie klientów i rozwijać biznes.

Szukasz pomysłu na wyróżnienie swojej marki?

Skorzystaj ze wsparcia ekspertów Commplace!

Strona internetowa

Wydaje się oczywiste, że firmy wiedzą, iż strona internetowa to wizytówka firmy. Nic bardziej mylnego. W momencie, gdy sprzedaż jest na zadawalającym poziomie, przedsiębiorstwa często zapominają o zadbaniu o media własne, do których należy właśnie strona www.

Dlaczego tak ważne jest posiadanie odpowiednio skonstruowanej strony internetowej? Dzięki niej masz szansę pozyskać nowych klientów, budujesz wizerunek marki i wpływasz na to, w jaki sposób jest postrzegana jeszcze zanim użytkownik sieci stanie się klientem firmy.

Inwestycja w nowoczesną i intuicyjną stronę internetową pomoże Ci zwiększyć sprzedaż i przyciągnie nowych klientów. Portal to także doskonałe miejsce do informowania o Twojej aktywności medialnej. Umieszczając wartościowy content na swojej stronie internetowej – jak np. wspomniana ciekawa publikacja medialna – zwiększysz szansę na pozyskanie nowych klientów oraz wzmocnisz obecność firmy w sieci.

Blog firmowy

To miejsce, w którym firma może publikować ciekawe artykuły związane z jej branżą i prowadzoną działalnością. Blogowanie to skuteczny sposób na pozyskiwanie nowych klientów oraz na wzmocnienie swojej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. To także doskonałe miejsce do budowania wizerunku firmy jako eksperta w branży.

„Grzechem” byłoby nie wykorzystać na potrzeby bloga posiadanych treści w postaci tekstu już opublikowanego w mediach. Wystarczą kosmetyczne zmiany i masz gotowy wpis, który możesz dodatkowo podlinkować do źródła – portalu, w którym ukazała się publikacja, by pokazać że treści tworzone przez ekspertów firmy cieszą się uznaniem wśród użytkowników sieci.

Stopka e-mail

Stopka e-mail to doskonałe narzędzie dotarcia do swoich odbiorców. Czy można wykorzystać ją do promocji firmy? Oczywiście. W jaki sposób? Stopka e-mail to element identyfikacji wizualnej. Warto o tym pamiętać i wykorzystać jej potencjał. Co powinno znaleźć się w stopce oprócz podstawowych danych kontaktowych? Na pewno warto przygotować dedykowaną grafikę i informować swoich klientów o sukcesach Twojej firmy, np. zdobytych nagrodach czy obecności w mediach.

Z kolei zamieszczając link do ciekawej publikacji medialnej czy wpisu na blogu, możemy zachęcić klientów do przeczytania wartościowych dla nich treści. W ten sam sposób możemy ich też poinformować o nowościach w ofercie, zaprosić do udziału w evencie itd.

Social media

Firma może wykorzystać swój content w różnych mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy LinkedIn. Korzysta z nich ponad 70 procent Polaków. To ponad dwadzieścia milionów osób. Publikowanie ciekawych treści zwiększa zaangażowanie użytkowników oraz poprawia zasięg publikacji.

Ciekawa publikacja w mediach aż się prosi o szersze udostępnienie. Social media są do tego idealnym miejscem. W dodatku za jednym razem masz także temat na post ?

Firmowe biuro prasowe

Firmowy content krąży w sieci? Został opublikowany na wartościowych portalach? Warto chwalić się tym w biurze prasowym. W ten sposób firma buduje swoją pozycję wśród odbiorców. Daje także jasny sygnał, że jest ekspertem w swojej dziedzinie.

E-booki i whitepapery

Dbając o stałą obecność marki w sieci poprzez pozyskiwanie ciekawych publikacji medialnych, firma tworzy swojego rodzaju portfolio wartościowego contentu. Posiadany materiał można z czasem wykorzystać do stworzenia e-booków lub whitepaperów, które będą służyć jako wartościowe źródło informacji dla klientów.

Jak dzięki ciekawej publikacji wesprzeć sprzedaż?

Jednym z najlepszych sposobów na wykorzystanie publikacji w mediach jest umieszczenie informacji o niej w ofercie handlowej. Dzięki temu klienci, którzy poszukują informacji o Twojej firmie, natkną się na pozytywny artykuł, co może wpłynąć na ich decyzję o zakupie Twojego produktu lub usługi. Warto przy tym zadbać, aby informacja o publikacji była widoczna i czytelna dla klienta.

Kolejnym skutecznym sposobem na wykorzystanie publikacji w mediach jest zamieszczenie linku do artykułu w newsletterze. Newsletter to efektywny sposób na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców, którzy są zainteresowani Twoją firmą i jej działalnością. Dzięki temu klienci będą mieli możliwość zapoznania się z pozytywną opinią na temat firmy. Odpowiednio umiejscowiając link z artykułem zachęcisz ich do jego przeczytania.

Naturalnym elementem podczas spotkań z klientami lub partnerami biznesowymi jest prezentacja firmy. To dobry moment na wykorzystanie publikacji w mediach. W prezentacji możesz w prosty sposób zaprosić do zapoznania się z artykułem o firmie, co zwiększy zaufanie do marki i będzie stanowiło potwierdzenie jej jakości. Ten szczegół może się okazać bardzo istotny w podejmowaniu decyzji biznesowych przez kontrahenta.

Nie tylko oferta handlowa czy newsletter to dobre miejsca na umieszczenie informacji o ciekawej publikacji w mediach. Staraj się o tym komunikować wszędzie tam, gdzie klienci bezpośrednio stykają się z Twoją marką. Możesz umieścić wydrukowany tekst w ramce w siedzibie firmy, wyeksponować go na stoisku targowym lub w sklepie, co zwiększy widoczność Twojej marki oraz może pozytywnie wpłynąć na sprzedaż.

Wszystkie powyższe sposoby są doskonałymi sposobami wykorzystania ciekawych publikacji Twojej firmy w celach handlowych. Dzięki temu zwiększysz prestiż marki, wzbudzisz zaufanie obecnych klientów i przyciągniesz nowych. Warto korzystać z wszelkich okazji, aby pokazać swoje sukcesy i osiągnięcia w mediach.

Content is the king

Wymieniliśmy tylko przykładowe działania w zakresie informowania o wartościowych publikacjach medialnych. Wiele zależy od potrzeb Twojej firmy. Dlaczego podejmowanie takich aktywności jest ważne?

Mając odpowiedni content, który jest oprócz tego właściwie pozycjonowany, firma ma szansę na zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania. Większa widoczność z kolei oznacza większą szansę na wejście na stronę, a tym samym – na zwiększenie liczby klientów. Dzięki lepszej widoczności w wynikach wyszukiwania, na stronę trafia więcej odwiedzających. To z kolei prowadzi do zwiększenia liczby potencjalnych klientów lub użytkowników, którzy są zainteresowani oferowanymi przez firmę produktami lub usługami.

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania pozwala również na budowanie zaufania do marki. Klienci nierzadko uważają, że adresy www, które pojawiają się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, są bardziej „wartościowe”.

Dzięki poprawie widoczności i ruchu na stronie, pozycjonowanie pozwala na zwiększenie konwersji. Ludzie, którzy odwiedzają stronę firmy, są bardziej skłonni do pozostania na niej i przeprowadzenia transakcji.

Jeśli chcesz zbudować silną tożsamość marki i uzyskać trwałą przewagę konkurencyjną, musisz dotrzeć do swoich klientów. Tworząc ukierunkowany przekaz, który rezonuje z docelowymi odbiorcami, możesz wyróżnić swoją markę na tle konkurencji i zbudować silny związek emocjonalny z klientami. Może to prowadzić do zwiększenia sprzedaży, poprawy zadowolenia klientów i długoterminowego sukcesu Twojej firmy.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt