Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B

Treść główna

Referencje to czysty zysk dla firmy

 

Kreatywność, to wbrew pozorom, bardzo ważny aspekt działalności każdego przedsiębiorstwa. To, czy uda nam się pozyskać nowego klienta, czy utrzymamy już obecnego, zależne jest od wielu czynników. Sęk w tym, że nie zawsze firmy są świadome tego, jak pozornie mało znaczące elementy funkcjonowania przedsiębiorstwa, mogą realnie wpłynąć na zwiększenie zysków firmy. Jednym z takich czynników, jest pozyskiwanie pozytywnych opinii od klientów.

Pozyskiwanie opinii to bardzo ważny aspekt funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa

Dlaczego, poza tym, że pozytywne opinie generują realne zyski dla firmy, ich pozyskiwanie jest tak ważne?

Aspektów tego zagadnienia jest co najmniej kilka. Warto zwrócić uwagę przede wszystkim na opinie w Google. Opinie w Google są nie tylko jednymi z najbardziej miarodajnych, jeśli chodzi o rzetelną ocenę firmy, ale wpływają one też pozytywnie na sam proces pozycjonowania oraz rozpoznawalności marki.

Rozpoznawalność marki to bardzo ważny element, jeśli chodzi o zwiększenie sprzedaży. Łańcuch skojarzeń jest w tym przypadku bardzo prosty: Klient widzi pozytywną, rzetelną opinię w Google, zapamiętuje markę i decyduje się jej zaufać. Dalszy etap zależy już od obsługi firmy. Jeśli rzeczywiście klient będzie zadowolony, jeśli faktycznie obsługa będzie na najwyższym poziomie, wówczas jest niemalże 80% szansy na to, że klient wróci po kolejny produkt i co więcej - poleci go innym.

Strategia działań marketingowych musi zawierać elementy ewaluacji

Realizacja celu, którym jest zwiększenie rozpoznawalności marki, a co za tym idzie, także wzrost obrotów firmy, musi zostać odpowiednio zaplanowana. Nic nie dzieje się bez przyczyny i nie inaczej jest też i w tym przypadku. Bardzo ważne jest zatem to, aby planując strategię działań marketingowych, wziąć pod uwagę to, jak do tej pory przebiegał proces pozyskiwania referencji.

Jako agencja PR możemy Ci w tym pomóc.

Poznaj 10 złotych zasad, które zwiększą rozpoznawalność Twojej marki

Istnieje 10 złotych zasad, które realnie przekładają się na zwiększenie rozpoznawalności marki a co za tym idzie, na uzyskanie referencji, które przełożą się na realny zysk dla firmy. Oto zasady, bez których nie może zostać przeprowadzona skuteczna ewaluacja procesu pozyskiwania pozytywnych opinii:

● Poproś o recenzję - to nic nie kosztuje, a klient, który będzie zadowolony, z pewnością nie będzie miał najmniejszego problemu z tym, aby udzielić takiej opinii.
● Angażowanie społeczności w Google - odpisanie na komentarz, odniesienie się do słów recenzenta pokazuje, że jesteśmy aktywni i mamy na uwadze to, co mówią o nas nasi klienci.
● Kontrolowanie liczby pozytywnych recenzji - wiadomo, że ilość nie zawsze przekłada się na jakość. Tym samym, regularne monitorowanie ilości pozytywnych recenzji jest bardzo ważnym elementem każdej ewaluacji.
● SEO PR - mało przedsiębiorców wie, że monitoring działań wchodzących w zakres SEO PR, także przekłada się na budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Połączenie rozpoznawalności marki z dobrymi wynikami pozycjonowania oraz pozytywnymi opiniami sprawia, że jesteśmy w stanie zwiększyć nawet o 50% nasze zyski.

● Planowanie kampanii recenzji w Google - to działanie, które polega na stopniowym kontakcie z klientami. Ważne jest to, aby w komunikacie, który zostanie wysłany do klienta, pojawiła się dyskretna prośba o wystawienie pozytywnej opinii w Google. Nie może być to w żadnym wypadku nachalna prośba. Regularne prowadzenie tego rodzaju działań, z pewnością przełoży się na stopniowy, ale bardzo widoczny wzrost zaufania do danej firmy.
● Pamiętaj o złotej myśli, której autorem jest Maciej Lewiński: Marketing nie powinien być gwałtem, lecz przyjemnym uwodzeniem.
● Utworzenie przyjaznej dla użytkownika strony z recenzjami, jest bardzo dobrym pomysłem. Bardzo ważne jest jednak to, aby strona ta była możliwie jak najbardziej intuicyjna w obsłudze.
● Pamiętaj o CTA - nie może być ono nachalne, ale musi wyraźnie zachęcać klienta do działania.
● Kiedy prosisz klienta o opinię - np. Poprzez wysłanie maila - pamiętaj, do kogo piszesz. Personalizowanie próśb o opinię jest znacznie bardziej skutecznym działaniem, aniżeli wysyłanie zapytań stworzonych wedle jednego wzoru dla wszystkich klientów.
● Kiedy przeprowadzasz ewaluację, uwzględnij opinie zamieszczone w Google w swoich raportach. Nie zapominaj, że miejsc, w których taką opinię można umieścić, jest bardzo dużo, a każde z nich jest tak samo ważne.

Ewaluacja procesu pozyskania opinii gwarantuje większą ilość pozytywnych opinii

Pamiętaj, że nawet 50% zysku przedsiębiorstwa generują klienci, którzy zdecydowali się zaufać danej firmie i są stałymi klientami. Dbać należy o każdego klienta - to nie podlega dyskusji. Niemniej jednak, jeśli zależy nam na budowaniu przyjaznego wizerunku oraz zwiększaniu obrotów, klienci, którzy są z nami już długo, stanowią bazę do rozwoju przedsiębiorstwa. To oni też mogą wygenerować największą ilość pozytywnych opinii.

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Panel klienta Kontakt