Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B
powrót

Systemy płatności

Systemy płatności – co się sprawdza?

Systemy płatności

Definicja

Systemy płatności to obowiązujące zasady, na których podstawie wykonywane są wszelkie transakcje finansowe. Mogą to być transakcje dokonywane przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych obecnie instrumentów płatniczych. Operatorzy systemów płatności oferują zarówno usługi stacjonarne, jak i dla e-commerce. Obecnie najpopularniejsze wśród nabywców są systemy płatności online.

Systemy płatności – ciekawostki, o których musisz wiedzieć!

Do najpopularniejszych systemów płatności należą systemy płatności online. Jest to metoda wykonywania przelewu bankowego, jednak w dużo prostszy sposób niż dzieje się to tradycyjnie w banku. Ma to wiele zalet, ale na pierwszy plan wysuwają się wygoda i szybkość. W końcu wszystkie dane uzupełniane są w sposób automatyczny, a pieniądze pojawią się na koncie bankowym naszego kontrahenta praktycznie błyskawicznie. Ogromną korzyścią tego typu transakcji jest to, że nie trzeba czekać na zaksięgowanie przelewu w banku i można od razu przejść do dalszej realizacji zamówienia, czyli do pakowania i wysyłki.

Z punktu widzenia konsumenta najlepsze systemy płatnicze to te, które nie wymagają od niego zbyt wielu formalności, a tym bardziej dodatkowych opłat. Z kolei dla sprzedawcy liczą się niskie prowizje i bezpieczeństwo transakcji (ten aspekt jest oczywiście równie ważny dla nabywcy). Mile widziane jest także wsparcie techniczne, gdyż w najmniej oczekiwanych momentach może dojść do tego typu awarii, a te zdecydowanie negatywie rzutują na doświadczenia klientów.

Systemy płatności – najważniejsze informacje

Systemy płatności oferują usługi takie jak: e-przelewy, szybkie przelewy internetowe, BLIK, płatności odroczone, automatyczne płatności bankowe, Google Pay i inne. Każdy system działa nieco inaczej, inne są także koszty i prowizje z nim związane. Najlepiej dobierać je indywidualnie i w miarę możliwości dopasowywać je do potrzeb klientów.

Systemy płatności zapewniają kompleksowy przebieg transakcji płatniczych. Najczęściej przebiega on następująco. W pierwszej kolejności pomiędzy co najmniej dwoma uczestnikami zawierana jest umowa, po której następuje zainicjowanie transakcji płatniczej. Należy dokonać akceptacji warunków, po czym przechodzi się do autoryzacji oraz weryfikacji danych. Gdy wszystko do tego etapu przebiega poprawnie, można dokonać transakcji płatniczej. Środki są pobierane z konta płatnika i przekazywane do akceptanta. Często, choć nie zawsze, w tym momencie pobierana zostaje także prowizja.

Bezgotówkowe systemy płatności są niezwykle popularne oraz wygodne, jednak wiele osób wciąż zastanawia się, czy są one zupełnie bezpieczne. Nie da się zaprzeczyć, że systemy takie jak BLIK, NFC czy inne szybkie płatności, w tym oczywiście płatność kartą, są niebywale praktyczne, jednak obawy budzi bezpieczeństwo zarówno środków finansowych, jak i danych osobowych, które są przetwarzane w czasie transakcji. Przy płaceniu kartą jesteśmy zabezpieczeni usługą, która nazywa się chargeback. Z kolei płatność BLIKIEM gwarantują nam największą poufność i są bezpieczne, podobnie jak wszelkie płatności wykonywane przy pomocy telefonu, czyli technologii NFC. Należy jednak również samodzielnie się zabezpieczać, czy to na wypadek utraty danych, czy gotówki. Podstawą są zabezpieczenia dostępu do konta, uwiarygodnianie oraz limity transakcji.

Podsumowanie

Systemy płatności oferują rozbudowane usługi od gotowych modułów po indywidualne rozwiązania. Wszystkie gwarantują bezpieczeństwo, szybkość działania i możliwość korzystania z najpopularniejszych metod płatności.

To, jakie systemy płatności będą najlepsze dla naszego biznesu, uzależnione jest od wielu czynników. Należy dokładnie przeanalizować specyfikę branży, oferowane przez operatora formy płatności, porównać swoje obroty i ewentualne koszty, związane z wdrożeniem i utrzymaniem danego systemu. Niezaprzeczalnie jednak w obecnym czasie korzystanie z systemów płatności jest niezbędne. Jest to nie tylko wygoda i ułatwienie dla klientów, ale i zwiększenie potencjału własnego biznesu.

Powiązane hasła:

plan marketingowy, kreowanie wizerunku, zarządzanie marką, planowanie marketingowe, tworzenie wizerunku, pozyskiwanie klientów, audyt sprzedaży, działania brandingowe, tworzenie marki firmy, kreacja wizerunku

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Zaloguj się Kontakt