Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B
powrót

RTB marketing

RTB marketing – działaj skutecznie i celnie

RTB marketing – definicja

RTB marketing (Real Time Bidding marketing), to zaawansowany model zautomatyzowanego zakupu powierzchni reklamowej w internecie oparty na licytacjach. Istotą RTB marketingu jest skuteczne dotarcie do konkretnej grupy docelowej oraz precyzyjny dobór formy reklamy w określonym miejscu i czasie.

W RTB marketingu każde wyświetlenie danej reklamy w internecie jest licytowane w czasie rzeczywistym. Kluczowym aspektem tego procesu jest wykorzystywanie nowoczesnych technologii zakupu reklam z wykorzystaniem algorytmów przetwarzających dużą ilość danych o użytkownikach sieci. RTB marketing wykorzystuje rozbudowany ekosystem, który umożliwia reklamodawcom i wydawcom skuteczne i efektywne współdziałanie.

RTB marketing pomaga właściwie zarządzać dostępnymi zasobami. Pozwala na targetowanie oraz optymalizację kampanii marketingowych i w odróżnieniu od tradycyjnych metod zakupu mediów, pozwala na pełną kontrolę nad dopasowaniem przekazu reklamowego do aktualnych potrzeb grupy docelowej i możliwości firmy.

RTB marketing – ciekawostki

Proces RTB marketingu rozpoczyna się z chwilą wejścia użytkownika na daną stronę internetową. Algorytmy zaczynają dokładnie go prześwietlać i zbierać dane dotyczące np. lokalizacji i historii przeglądanych treści. Na tej podstawie podmioty zainteresowane licytacją decydują, czy chcą w stanie „zawalczyć” o uwagę tego użytkownika i wziąć udział w aukcji, której celem jest konkretne miejsce reklamowe na konkretnej stronie internetowej. Oczywiście, im bardziej wartościowy profil użytkownika, tym wyższe stawki proponują licytujący. Wygrywa ten, kto zaproponuje najwyższą kwotę, a jego reklama jest natychmiastowo wyświetlana na ekranie konkretnego użytkownika. Co ciekawe, cały proces trwa ułamek sekundy.

Skuteczna kampania w ramach RTB marketingu powinna zawierać dokładnie zdefiniowaną grupę docelową, która będzie w pełni odpowiadała celom kampanii. Kreacje reklamowe powinny być idealnie dostosowane do preferencji użytkowników sieci i skutecznie przyciągać ich uwagę. RTB marketing wymaga ciągłego monitorowania efektów kampanii i dokonywania szybkich zmian, jeżeli skuteczność kampanii okazuje się niewystarczająca.

RTB marketing – informacje, które warto poznać

Wyróżniamy następujące rodzaje RTB marketingu:

  • Open RTB – oparty na otwartym protokole pozwalającym na integrację różnych platform reklamowych,
  • Private Marketplace – zamknięty rynek reklamowy, dostępny tylko dla wybranych reklamodawców,
  • Programmatic Direct – możliwość zakupu miejsca reklamowego bezpośrednio od wydawcy,
  • Automated Guaranteed – automatyczna możliwość zakupu miejsca reklamowego bezpośrednio od wydawcy.

RTB marketing zapewnia skuteczne dotarcie do odbiorców odpowiadających konkretnym kryteriom targetowania. Pozwala dynamicznie i elastycznie reagować na pojawiające się trendy oraz stale zmieniające się preferencje klientów. Planując działania w ramach RTB marketingu zawsze należy mieć świadomość, że użytkownicy mają możliwość blokowania wyświetlania tego typu reklam, a o umiejscowieniu naszych reklam decyduje algorytm, a nie my sami.

W ramach RTB marketingu możemy wykorzystywać m.in. takie narzędzia jak:

  • dynamiczne reklamy dostosowane do konkretnych preferencji użytkowników,
  • remarketing ukierunkowany na klientów, którzy wcześniej odwiedzili już naszą stronę internetową,
  • retargeting, czyli ponowne dotarcie do użytkowników, którzy wcześniej podjęli interakcję z naszą reklamą, ale nie dokończyli procesu zakupu,
  • look like targeting – ukierunkowanie reklam na użytkowników podobnych do naszych aktualnych klientów,
  • geolokalizacja, czyli wyświetlanie reklam użytkownikom znajdującym się w określonej lokalizacji np. kraju, mieście lub ulicy.

RTB marketing – podsumowanie

RTB marketing to zaawansowana strategia reklamowa oparta na dynamicznym licytowaniu i pełnej automatyzacji procesu zakupu powierzchni reklamowej w internecie w czasie rzeczywistym. Pozwala reklamodawcom dotrzeć do konkretnego profilu użytkownika i efektywniej wykorzystać budżet reklamowy.

Powiązane hasła:

plan marketingowy, kreowanie wizerunku, zarządzanie marką, planowanie marketingowe, tworzenie wizerunku, pozyskiwanie klientów, audyt sprzedaży, działania brandingowe, tworzenie marki firmy, kreacja wizerunku

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Zaloguj się Kontakt