Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B
powrót

Reklama natywna

Reklama natywna – subtelna skuteczność

reklama natywna

Definicja

Reklama natywna to forma promocji, która jest harmonijnie dostosowana do kontekstu treści, w którym się pojawia. W odróżnieniu od tradycyjnych form reklamowych, reklama natywna stara się wpasować w naturalny charakter danego medium, co sprawia, że jest mniej inwazyjna dla użytkownika. Może przybierać różne formy, takie jak artykuły sponsorowane, wpisy na portalach społecznościowych czy też elementy graficzne w dopasowanym kontekście. Głównym celem reklamy natywnej jest przyciągnięcie uwagi odbiorcy poprzez subtelne wkomponowanie się w otoczenie, co z kolei sprzyja lepszemu przyswajaniu przekazu reklamowego.

Reklama natywna – ciekawostki, o których musisz wiedzieć!

Pierwsza reklama natywna powstała jako przewodnik przedstawiony w formie obrazkowej, który omawiał połączenia smakowe różnych produktów, wplatając w nie jednocześnie konkretną markę. Jej autorem był David Ogilvy, człowiek zajmujący się wieloma profesjami, jednak najbardziej kojarzony z marketingiem i PR. Warto wspomnieć, że reklama ta powstała w czasach, gdy jedyną formą przekazu były treści drukowane.

Reklama natywna ma to do siebie, że wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy, że ma do czynienia z reklamą jakiegoś produktu. Przekaz reklamy natywnej jest bowiem w sposób harmonijny wpleciony w tekst, obraz lub film reklamowy.

Reklama natywna – najważniejsze informacje

Reklama natywna może przybierać różne formy. Obecnie bardzo często mamy do czynienia z reklamą natywną w mediach społecznościowych, gdzie na kanale konkretnego użytkownika jest naturalnie wpleciona w prezentowane treści. Zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami prawa, treść ta powinna być jednak odpowiednio oznaczona. Kolejna forma reklamy natywnej to in-feed, czyli wplecenie reklamy w treści danej witryny internetowej. Reklama natywna może być także integralną częścią sklepu internetowego i przybierać formę promowanych tam list produktów. Mamy jeszcze reklamy pojawiające się w wyszukiwarkach internetowych – znajdują się one na samej górze wyszukiwania.

Jakie korzyści przynosi reklama natywna? Największa korzyść płynąca z publikowania reklam natywnych to zwiększenie współczynnika CTR, czyli współczynnika klikalności, mierzonego jako procent stosunku pomiędzy sumą kliknięć a liczbą wyświetleń danej reklamy. Kolejną korzyścią jest zwiększenie zasięgu i docieranie z informacją o marce i jej produktach do większej liczby odbiorców. Reklama natywna to także korzyść dla samego użytkownika, który choć widzi ją na swoim urządzeniu, nie ma wrażenia bycia „atakowanym”. Jej przekaz jest przyjazny, więc  nie irytuje go, nie drażni, ani nie wywołuje agresji, tak jak dziej się to czasem w przypadku innych komercyjnych reklam.

Reklama natywna to wręcz idealne połączenie przekazywanej treści i reklamy danego produktu, który może pojawić się na pierwszym, jak i drugim planie, a i tak zostanie zauważony. Ten rodzaj reklamy sprawia, że konsumenci nie czują presji, ani nacisku. Jest to bardzo dobra taktyka, gdyż wywołuje w konsumentach pozytywne wrażenia i skojarzenia z marką, co w przyszłości może zaowocować decyzją o zakupie jej produktów.

W celu dobrego przygotowania reklamy natywnej trzeba przede wszystkim odpowiednio dobrać grupę odbiorców, do której kierowany będzie przekaz. Kampania reklamowa powinna być ponadto dostosowana do wyświetlania na każdym urządzeniu, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych, z których obecnie korzysta prawie każdy użytkownik internetu. Reklama natywna powinna także współgrać z treściami na witrynie. Tylko wtedy osiągniemy naturalny i subtelny efekt.

Podsumowanie

Reklama natywna nabiera obecnie szczególnego znaczenia, zwłaszcza w kontekście rosnącej niechęci wielu odbiorców do tradycyjnych, komercyjnych reklam. W przeciwieństwie do tradycyjnych form promocji, reklama natywna stawia na subtelność i niemal niezauważalnie „wtapia” się w otoczenie. Dzięki temu, w sposób delikatny i nieinwazyjny przekazuje informacje o marce i jej produktach, docierając do szerszej grupy odbiorców. Charakteryzuje się także wysokim stopniem zaangażowania, co wspomaga budowanie świadomości marki wśród potencjalnych klientów i przyczynia się do jej zwiększonej popularności. Nie dziwi zatem, że reklama natywna zyskuje na popularności w różnych branżach, skutecznie pozyskując kolejne grupy odbiorców.

Powiązane hasła:

plan marketingowy, kreowanie wizerunku, zarządzanie marką, planowanie marketingowe, tworzenie wizerunku, pozyskiwanie klientów, audyt sprzedaży, działania brandingowe, tworzenie marki firmy, kreacja wizerunku

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Panel klienta Kontakt