Treść główna
Eventy kulinarne, akademie i szkoły gotowania?
Wykorzystaj potencjał swojej marki dzięki wsparciu Commplace.
Jedzenie = emocje
Potrzeba jedzenia jest wspólna dla wszystkich ludzi. Oczywiście mamy różne gusta, lecz jedzenie w najczystszym znaczeniu to kwintesencja zdrowego i satysfakcjonującego życia. To także przyjemność. Właśnie dlatego tak wiele osób udostępnia zdjęcia swoich śniadań, obiadów, czy deserów w sieci. Takie dzielenie się pozwala im wyrazić swoje emocje związane z jedzeniem. Dlatego nie powinieneś lekceważyć znaczenia jedzenia i wprowadzić eventy kulinarne na stałe do strategii marki.
Sprzedaż poprzez rozrywkę
Eventy kulinarne, akademie i szkoły gotowanie to również szansa na sprzedaż. Doświadczenie użytkownika z produktem – niezależnie, czy jest to produkt spożywczy, czy sprzęt AGD odgrywa bardzo istotną rolę w procesie zakupowym. Jak pokazują wyniki badania „Niecodzienne decyzje zakupowe Polaków” 78% z nas przed zakupem niecodziennego produktu lub usługi ma w zwyczaju zbierać informacje na jego/jej temat. Event kulinarny do zatem okazja do tego, by nie tylko zainteresować odbiorcę ofertą, ale także dostarczyć mu pełnej informacji o niej, odpowiadając na ewentualne pytania. A chyba na tym Ci zależy?
Wykorzystaj społeczny dowód słuszności
Jednym z najbardziej skutecznych sposobów na przekonanie klienta do zakupu jest wykorzystanie społecznego dowodu słuszności. Według tej zasady osoby, które nie są pewni swoich decyzji, podejmują je na podstawie zachowań innych osób. To zatem doskonała okazja, by zorganizować eventy kulinarne z uczestnictwem znanych i lubianych szefów kuchni, którzy zarekomendują dany produkt. Oczywiście należy pamiętać o wiarygodności – kucharz powinien być ambasadorem marki i utożsamiać się z jej wartościami.
O czym należy pamiętać organizując eventy kulinarne?
Organizując eventy kulinarne pamiętaj także o kilku ważnych elementach:
• Jedzenie musi być w centrum – każda z planowanych atrakcji powinna być ściśle z nim powiązana.
• Skoncentruj się na promocji wizualnej, aby Twoi goście mogli „poczuć smak” wydarzenia.
• Bądź gospodarzem w najprawdziwszym tego słowa znaczeniu.
• Zbierz jak najwięcej opinii na temat imprezy oraz produktów.