Blog już dawno przestał być formą dziennika prywatnych osób, które chciały podzielić się swoim życiem w internecie. Dziś jest ważnym narzędziem wizerunkowym i marketingowym w biznesie. Prowadzenie bloga firmowego może być niezwykle trafnym posunięciem. Dlaczego?
Korzyści prowadzenia bloga firmowego
Prowadzenie bloga firmowego to przede wszystkim szansa na to, by dotrzeć do nowych odbiorców. Atrakcyjna treść odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO zwiększy widoczność Twojej strony w wyszukiwarce. Dzięki temu internauci poszukujący odpowiedzi na nurtujące ich pytania dotyczące branży, w której działa Twoja firma, trafią na Twoją stronę. Jeśli spodoba im się to, co przeczytają, chętniej skorzystają z Twoich usług.
Na blogu firmowym możesz zaprezentować się jako specjalista w danej dziedzinie. Dasz się poznać odbiorcom jako ekspert, osoba, która faktycznie zna się na tym, co robi i chętnie (całkowicie za darmo) dzieli się swoją wiedzą. To przyciągnie użytkowników. Odbiorcy Ci zaufają i chętniej zostaną z Tobą na dłużej.
Prowadzenie bloga firmowego, jako element strategii konkurencyjnej, pomaga wykreować silną markę firmy lub markę osobistą, czyli personal branding. To sposób na to, by wyróżnić się na tle konkurencji, opowiedzieć o firmie, przedstawić ją z najlepszej strony.
Blog firmowy to doskonałe miejsce do komunikacji z potencjalnymi i obecnymi klientami. Odpowiadając na pytania czytelników w komentarzach i tworząc wpisy dotyczące nurtujących ich kwestii, zbudujesz silną, zaangażowaną społeczność wokół swojej marki. To z pewnością przełoży się na jej renomę i ułatwi Ci zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Blog firmowy to jeden z elementów działań SEO.
Znamy wszystkie tajniki skutecznej optymalizacji!
Prowadzenie bloga firmowego – jak pisać, żeby chcieli czytać?
Umiejętne prowadzenie bloga firmowego to sztuka. Treści powinny wyróżniać się wysoką jakością. Znajdź swój indywidualny styl, który odróżni Cię od konkurencji. Pisz ciekawie. Zadbaj o stronę wizualną wpisów blogowych. Unikaj długich bloków tekstu, wykorzystuj zdjęcia i infografiki, wyróżniaj ważne kwestie – np. pogrubieniem czy nagłówkami.
Pamiętaj, żeby zawsze być na czasie. Pisz o trendach, poruszaj kwestie istotne, rozwiązuj problemy czytelników. Zadbaj o regularność publikacji.
I na koniec – pamiętaj o SEO! Dzięki optymalizacji Twoje wpisy będą widoczne w wyszukiwarce, a dzięki temu więcej osób trafi na Twoją stronę. To zaś może przełożyć się na konwersję.