Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B
powrót

Wyszukiwanie głosowe

Wyszukiwanie głosowe – czemu zawdzięcza swoją popularność?

Wyszukanie głosowe

Definicja

Wyszukiwanie głosowe to niezwykle pomocne narzędzie, które pozwala przeszukiwać zasoby Internetu przy pomocy wypowiadanych poleceń głosowych. Oznacza to brak konieczności wpisywania słów w wyszukiwarkę, co wielu osobom zdecydowanie ułatwi znalezienie pożądanego hasła, a także zdecydowanie skróci potrzebny na to czas. Wyszukiwanie głosowe – dzięki szybkiemu rozwojowi technologii – znajduje się obecnie już w większości popularnych urządzeniach elektronicznych.

Dwie ciekawostki, o których trzeba wiedzieć!

1.      Wyszukiwanie głosowe – jak to działa?

Wyszukiwanie głosowe możliwe jest dzięki technologii rozpoznawania mowy, która z powodzeniem wkracza w kolejne dziedziny naszego życia. Jak w prostych słowach wyjaśnić jej działanie? Instrumenty składające się na wyszukiwanie głosowe dokładnie analizują zapytanie użytkownika. Zostaje ono poddane interpretacji, a następnie użytkownik uzyskuje odpowiedź - wynik wyszukiwania, czyli informację zwrotną. Wszystko to odbywa się w ciągu zaledwie kilku sekund.

2.      Wyszukiwanie głosowe – jakie przynosi korzyści?

Wyszukiwanie głosowe to przede wszystkim niezwykła wygodna, ale i szybkość pozyskiwania informacji, czyli coś, co obecnie liczy się najbardziej. Zadanie pytania zwykle trwa krócej niż wpisanie danego żądania w oknie wyszukiwarki. Ponadto wyszukiwanie głosowe jest ściśle dopasowane do indywidualnych preferencji danego użytkownika. Jak to możliwe? Analizując jego wcześniejsze wyszukiwania, jest w stanie celniej trafić i dokładniej spersonalizować odpowiedź. Wprowadzanie komendy za pomocą głosu pozwala uniknąć błędów w pisowni - czy to stylistycznych, czy ortograficznych - co także wpływa na większą trafność uzyskanej odpowiedzi.

Najważniejsze informacje w pigułce

Wyszukiwanie głosowe w porównaniu do tradycyjnego wpisywania zapytań przy pomocy klawiatury jest zdecydowanie bardziej precyzyjne. W efekcie wydania polecenia głosowego uzyskujemy dokładniejszą odpowiedź, zatem wyniki wyszukiwania są znacznie lepsze i celniejsze.

Najpopularniejszymi urządzeniami, w których możemy korzystać z wyszukiwania głosowego, są oczywiście wszelkiego typu nowoczesne telefony komórkowe, czyli  smartfony. Na drugim miejscu znajdują się tablety, zaraz za nimi ulokowały się laptopy oraz desktopy. Obecnie z funkcją wyszukiwania głosowego spotykamy się także w telewizorach, popularnych smartwatch’ach, panelach sterowania samochodów osobowych, w tym w nawigacjach samochodowych, a nawet urządzeniach gospodarstwa domowego.

Wyszukiwanie głosowe daje większe możliwości działania. Do skorzystania z tej opcji nie musimy angażować rąk, zatem możemy wyszukiwać informacje w trakcie wykonywania innych czynności, także podczas jazdy samochodem. Jest to bardzo pomocne i przydatne w wielu sytuacjach. Sporo osób przyznaje, że korzystanie z wyszukiwania głosowego poprawia szybkość i efektywność ich pracy, generując satysfakcjonujące wyniki.

Wyszukiwanie głosowe opiera się na sprawdzonych technologiach. Najpopularniejsze to:

- Asystent Google,

- Siri, czyli wirtualny asystent w urządzeniach Apple,

- Alexa, oferowana przez Amazon,

- Cortana, która działa na większości urządzeń wykorzystujących produkty Microsoftu.

Nowy wymiar komunikacji

Wyszukiwanie głosowe w znaczący sposób ulepsza możliwość komunikacji, pozyskiwania danych z wyszukiwarek oraz wydawania poleceń urządzeniom elektrycznym. Dla użytkownika są to przede wszystkim korzyści, które zwiększają jego efektywność, pozwalają oszczędzać czas, a także dają możliwość wykonywania kilku czynności w tym samym momencie.

Wyszukiwanie głosowe działała zarówno w przeglądarce internetowej, jak i konkretnych aplikacjach, które służą wykonywaniu założonych wcześniej zadań. Wyszukiwanie głosowe cieszy się coraz większym zainteresowanie, co przekłada się na jego dynamiczny rozwój i ciągłe unowocześnianie i rozprzestrzenianie się technologii.

Powiązane hasła:

plan marketingowy, kreowanie wizerunku, zarządzanie marką, planowanie marketingowe, tworzenie wizerunku, pozyskiwanie klientów, audyt sprzedaży, działania brandingowe, tworzenie marki firmy, kreacja wizerunku

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Zaloguj się Kontakt