Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B
powrót

Wartościowa treść

Wartościowa treść, czyli jaka?

Definicja

Nieodłącznie związana z content marketingiem, wartościowa treść to niezbędny element pozyskiwania uwagi odbiorców. Odwiedzającym daną stronę internetową dostarcza pożądanych informacji, a to przekłada się bezpośrednio na liczbę pozyskanych klientów. Sekretem wartościowej treści jest przedstawienie jej w taki sposób, by każdy odbiorca był przekonany, iż kierowana jest właśnie do niego.

Ciekawostki, czyli co warto wiedzieć o wartościowej treści

Wartościowa treść, która wyróżni się na tle innych, to w dzisiejszych czasach prawdziwe wyzwanie dla twórcy. W tym momencie warto wspomnieć, że myśląc o wartościowej treści mamy na myśli niekoniecznie długi i naszpikowany merytorycznymi informacjami artykuł, składający się z mnóstwa słów kluczowych. Liczą się także umieszczone w treści grafiki, animacje i inne elementy angażujące tak cenną uwagę odbiorców. Umiejętność tworzenia wartościowych treści stanowi prawdziwy klucz do osiągnięcia sukcesu w marketingu.

Wartościowa treść to w obecnych czasach niezawodny element skutecznego marketingu. Z kolei skuteczny marketing, to w dużej mierze kreowanie treści. Dlatego tak ważne jest, by były one wartościowe i unikalne. Każda treść niesie za sobą szereg możliwości umieszczania w niej słów kluczowych. Z reguły im jej więcej, tym możliwość umieszczania słów kluczowych wzrasta. Ważne także by treść była przekazana w odpowiedni sposób i powiązana z tematyką, której dotyczy. Jednak konkretna ocena jej przydatności w największym stopniu należy do samego odbiorcy.

Jak rozpoznać wartościowe treści? Wartościowa treść będzie cieszyć się większym zainteresowaniem, większą ilością odsłon, a często także wieloma komentarzami i polubieniami, co spowodują, że jej atrakcyjność stanie się wyraźna także dla algorytmu wyszukiwarek. Warto korzystać z narzędzi do monitorowania i analizowania treści, tak by na bieżąco dopasowywać je do zmiennych warunków i wymagań wpływających na uwagę użytkowników.

Wartościowa treść – najważniejsze informacje

Treści publikowane na danej witrynie powinny być dopasowane do istoty działalności i profilu firmy. Duże znaczenie ma także dopasowanie ich do potrzeb konkretnych czytelników. Publikowane treści mogą stanowić krótkie lub dłuższe wpisy, mogą być to śmieszne memy, eksperckie artykuły blogowe, jak i vlogi oraz krótkie filmiki. Możliwości są nieograniczone, ważne by wszystko było ze sobą spójne i nawiązywało do kluczowej tematyki, skorelowanej z działalnością danej firmy.

Często pojawia się pytanie, skąd brać pomysły do tworzenia nowych treści. Wartościowa treść rzadko bywa dziełem przypadku. Przy jej tworzeniu warto wykorzystywać znane i sprawdzone metody pobudzania kreatywności. Należą do nich wspólne działania zespołów tworzących content, ale i analizowanie działalności konkurencji oraz testowanie nowych pomysłów i rozwiązań. Dużą rolę odgrywa także analiza słów kluczowych, wyszukiwanych przez obecnych, jak i potencjalnych klientów. Niezwykle cennym źródłem informacji o klientach jest czytanie ich komentarzy. Wiedza ta pozwala dopasowywać i jeszcze bardziej ulepszać treści kierowane do konkretnego odbiorcy.

Wartościowa treść powinna być także różnorodna pod względem długości. Zbyt duża powtarzalność – czy to w odniesieniu do układu, czy liczby użytych słów – może działać na niekorzyść. Dlatego tak ważne jest urozmaicenie, począwszy od długości tekstu, po wstawienie dodatkowych elementów, linków, grafik, obrazów czy filmów. Tekst jest w tym wszystkim oczywiście najważniejszy i na nim należy skupić się w pierwszej kolejności.

Kilka słów podsumowania

Wartościowa treść powinna współgrać z wyznaczonym przez jej autora celem. W zależności od tego, co za jej pomocą chcemy osiągnąć, może mieć charakter bardziej ogólnikowy lub typowo „popychający” do konkretnego działania. Treści powinny być spójne. Trzeba za wszelką cenę unikać wprowadzania do nich niepotrzebnego chaosu, aby odbiorca nie stracił zainteresowania.

Wartościowa treść może rozwiązywać nagromadzone problemy, ale także zapobiegać ich występowaniu. Może dostarczać pożądanych informacji, zachęcać do działania, inspirować, uczyć. Powinna być zrozumiała dla odbiorcy. W prosty i czytelny sposób dawać mu to, czego potrzebuje. Wartościowe treści powinny być dobrze zoptymalizowany, tak by były widoczne wysoko w wyszukiwarce Google i trafiały do jak największej liczby odbiorców.

Powiązane hasła:

plan marketingowy, kreowanie wizerunku, zarządzanie marką, planowanie marketingowe, tworzenie wizerunku, pozyskiwanie klientów, audyt sprzedaży, działania brandingowe, tworzenie marki firmy, kreacja wizerunku

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Panel klienta Kontakt