Treść główna
Kampanie Google Ads są jednym z najlepszych sposobów na dotarcie do potencjalnego klienta. Dlaczego? To proste – kampania Adwords pozwala dotrzeć do użytkownika zainteresowanego produktem lub usługą. Efekt? Nie atakujesz go reklamą, a jedynie pytasz „którą opcję z mojej oferty wybierasz…?”. Google Ads pozwala na prowadzenie:
- elastycznego modelu rozliczeń kampanii opartego o standard CPC (cost per click),
- kontroli kosztów polegającego na ustaleniu czasu trwania kampanii, a więc konkretnych dni i godzin, kiedy reklamy mają się wyświetlać,
- wyświetlanie reklam banerowych na najpopularniejszych serwisach wchodzących w zasięg sieci reklamowej Google,
- targetowanie grup celu – reklamy dostosujemy do wieku, płci, zainteresowań odbiorców.
O rodzajach i najważniejszych kwestiach dotyczących kampanii w Google przeczytasz poniżej.
Rodzaje kampanii Ads – Google Search
Google Search – reklama w wynikach wyszukiwania
W ciągu 1 sekundy średnio na świecie pojawia się 63 000 wyników wyszukiwania w Google. Reklama w wynikach wyszukiwania zapewnia zatem dużą widoczność, umożliwiając pojawienie się na stronie wyników wyszukiwania dla wybranych słów kluczowych. Co istotne – reklamy tekstowe składają się z nagłówków i linii opisu. Nagłówki są krótsze i widoczne na górze reklamy, z kolei linie opisu są niżej i mogą być dłuższe.
Zapytaj nas o wycenę kampanii Adwords. Agencja PR Commplace - jesteśmy gotowi poprowadzić skuteczną kampanię Twojej firmy w sieci.
Rodzaje kampani Ads – Google Display
Sieć reklamowa Google nie ogranicza się tylko do wyszukiwarki. To także zbiór witryn, dzięki którym kampanie Google Ads mogą zostać przeprowadzone na szerszą skalę, z wykorzystaniem różnorodnych formatów:
reklamy tekstowe: reklamy mają identyczny format jak reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania, ale są wyświetlane w sieci witryn partnerskich,
reklamy graficzne: jest to bardziej przyciągający wzrok typ reklamy, umożliwiający korzystanie z obrazów w sieci reklamowej w celu nakłonienia użytkowników do przejścia na daną stronę,
reklamy multimedialne: reklamy multimedialne są podobne do reklam graficznych, ale zawierają interaktywne elementy i animacje, dzięki czemu mocniej przyciągają,
reklamy wideo: są bardzo podobne do reklamy multimedialnej, lecz wideo można osadzić w sieci i odtwarzać bezpośrednio.
Kampania Google Ads – najważniejsze wytyczne
Miej jasny i sprecyzowany cel.
Tworząc kampanie Google Ads, pamiętaj o swoich klientach docelowych – ich motywacjach, zainteresowaniach i preferencjach.
Nie wprowadzaj klientów w błąd, tworząc złudzenie nieosiągalnej korzyści.
Pamiętaj o wykluczonych słowach kluczowych (pozwolą uniknąć wyświetlania reklamy osobom, które szukają podobnie brzmiących fraz).
Twoje Kampanie Google Ads wyświetlane będą na różnych urządzeniach – nie ignoruj zatem użytkowników korzystających np. z urządzeń mobilnych.
Testuj swoje kampanie reklamowe, zanim pokażesz je na szerszą skalę.
Śledź konwersje. Kampanie w Google to dobre rozwiązanie dla osób, którym zależy na ciągłym mierzeniu efektywności działań.
Czy Goolge Ads wspiera sprzedaż?
Dobrze prowadzona kampania zdecydowanie tak! Kampanie Google Ads mogą przynieść spory zwrot z inwestycji pod warunkiem, że są odpowiednio przygotowane i optymalizowane.
Zresztą… najlepiej przekonać się o tym samemu. To jak, kiedy ruszamy…?
Jak prowadzone są kampanie Ads w Commplace?
Reklamy przygotowane przez naszych konsultantów SEM oznaczają realizację skutecznej kampanii reklamowej w wyszukiwarce. W Commplace oferujemy naszym Klientom najlepsze i najnowsze rozwiązania w zakresie przeprowadzania kampanii reklamowych AdWords. W naszym modelu współpracy specjalista SEM określa wspólnie z Klientem najważniejsze frazy, na jakie ma wyświetlać się reklama. Analizujemy zachowania grup docelowych i kampanie konkurencji.
Na podstawie informacji, który otrzymamy od Państwa, (m.in. informacje o usługach i ofercie produktowej, przewadze konkurencyjnej) oraz propozycji z planera słów kluczowych, nasz specjalista stworzy strukturę konta Google Ads z podziałem na tematyczne grupy reklam. Do grup reklam dodamy frazy kluczowe w różnych dopasowaniach oraz wykluczające słowa kluczowe. W ostatnim etapie stworzymy dedykowane do grup reklamy tekstowe oraz ich rozszerzenia. Na podstawie uzgodnionego budżetu miesięcznego i symulatora stawek ustawimy maksymalne kwoty za kliknięcia w reklamy. W przypadku kampanii Google Display nasz projektant opracuje banery reklamowe o odpowiednich wymiarach i layoucie. Maksymalne stawki za klik są dostosowywane do faktycznych dziennych wydatków kampanii oraz wyników zachowań użytkowników.