Treść główna
Czym jest lead?
Lead to każda forma kontaktu osoby, która wykazuje zainteresowanie produktem lub usługą Twojej firmy. Lead generation to z kolei pozyskiwanie osób zainteresowanych zakupem produktu lub usługi, a następnie przekierowanie ich w odpowiednie miejsce. Lead może zawierać dane osobowe – imię, nazwisko, adres e-mail, czy numer telefonu. Dlaczego generowanie leadów jest tak istotne w sprawnie prosperujących przedsiębiorstwach? Z perspektywy biznesowej leady gromadzone przez firmę pomagają spersonalizować komunikację otwierającą i redukują czas przeznaczony na dzwonienie do potencjalnych klientów, którzy mogą nie należeć do Twojej grupy docelowej. Wartościowy lead sprawia, że dzwoniąc do potencjalnego klienta, po drugiej stronie nie usłyszysz „nie jestem zainteresowany”.
Rodzaje leadów
Wśród najbardziej popularnych leadów, które interesują naszych klientów znajdują się:
Lead marketingowy – pozyskany na etapie, w którym potencjalny użytkownik zaczyna interesować się danym produktem lub usługą, lecz wciąż nie jest gotowy, aby podjąć decyzję o zakupie.
Lead sprzedażowy- zwany także krótkim leadem. Dotyczy użytkowników, którzy są gotowi do dokonania zakupu.
Identyfikacja leada i określenie celu działań to pierwszy najważniejszy krok. Zadzwoń do Commplace, a pomożemy Ci go wykonać.
Generowanie leadów od A do Z
Badanie Lead Generation Benchmark Report, Demand Metric & Salesfusion wykazało, że ok.90% marketerów prowadziło w swojej karierze kampanie lead generation. Co istotne – jedynie 49% z nich oceniało je jako umiarkowanie efektywne lub wysoce efektywne. Fakt – kampanie leadowe to efektywny sposób na budowanie bazy klientów. Warunkiem jest jednak odpowiednie zaplanowanie działań (w tym ustalenie KPI), monitoring wskaźników (ROI, CPL, LTV) i optymalizacja. W Commplace przeprowadzamy cały proces od A do Z. Nie pomijając żadnej z liter.
Trafiamy w punkt
Media społecznościowe i wyszukiwarki znacznie uprościły proces generowania leadów. Znalezienie firm i osób spełniających kryteria potencjalnej sprzedaży zajmuje dosłownie kilka sekund. Znalezienie danych kontaktowych nowego potencjalnego klienta może wymagać dodatkowych badań, a następnie więcej czasu na skontaktowanie się z nimi. Nadal będzie to jednak bardziej efektywne niż tzw. cold mailing, które skuteczność oscyluje wokół 10%. Dzięki Commplace wygenerujesz dużą liczbę potencjalnych klientów w krótkim czasie. A im więcej potencjalnych klientów, tym większa szansa na sprzedaż. A przecież do tego właśnie dążysz.