Nawigacja

Kalosze Demar dziecięce, czyli jak opinie wpływają na sprzedaż i pozycjonowanie marki

Branże

Opinie internautów są istotne w procesie zakupowym. A także w pozyskiwaniu nowych klientów i utrzymaniu dotychczasowych. W ramach pracy dla marki Demar – lidera z zakresu produkcji profesjonalnego obuwia dla wędkarzy czy myśliwych – promowaliśmy kalosze Demar dziecięce. Marka wytwarza na rynek nie tylko obuwie dla profesjonalistów, ale także wysokiej jakości buty wyprofilowane pod specyficzne potrzeby najmłodszego pokolenia.

Podczas zakupów konsumenci zwracają uwagę na jakość produktów, sposób ich wykonania, kraj pochodzenia materiałów, z których zostały wykonane, a także szybkość wysyłki i kontakt z przedsiębiorstwem. W przypadku sklepów specjalizujących się w sprzedaży online, istotny jest czas wysyłki towaru, a także kontakt marki z konsumentem. Kalosze Demar dziecięce były pozycjonowane przez nas – i nadal są – jako obuwie wysokiej klasy i komfortowe.

Lider kategorii? Kalosze Demar dziecięce

Firma Demar posiada silną pozycję na rynku jako polski producent obuwia. Marka kojarzona jest wśród wędkarzy, a także myśliwych. Produkuje bowiem wytrzymałe kalosze, które sprawdzą się w każdych warunkach pogodowych. Kalosze Demar dziecięce to nowa kategoria. Jak wypromować tak wyspecjalizowaną markę wśród rodziców? Niezbędny jest obszerny marketing i dotarcie do klienta wieloma kanałami.

Co jest istotne podczas budowania strategii komunikacji marki? Zdefiniowanie grupy docelowej. W przypadku produktu takiego, jak kalosze Demar dziecięce, odbiorcami są rodzice, czyli dorośli w wieku 20+. Profilowanie marki na nowo stanowi wyzwanie, ponieważ głównie producent kojarzony był z profesjonalnym obuwiem dla myśliwych i wędkarzy.

Kalosze Demar dziecięce a pozycjonowanie

Zadaniem naszej agencji było contentowe pozycjonowanie marki w Internecie. Badania pokazuję, że prawie 80 procent Polaków kupuje online. Zdecydowanie częściej robią to kobiety – wśród kupujących stanowią 53 procent osób. Najczęściej na zakup online decydują się osoby w wieku 35 do 49 lat – to 34 procent kupujących. A dlaczego Polacy decydują się na takie rozwiązanie? Aż 62 proc. wskazuje, że sklepy online są zawsze dostępne, także niezależnie od sytuacji pandemicznej. Pamiętamy bowiem, jak podczas pandemii galerie handlowe były zamknięte. 53 proc. Polaków wskazuje, że zakupy online są szybsze niż te w stacjonarnych sklepach, zaś 44 proc. mówi, że w Internecie jest taniej. 35 proc. uważa, że kupowanie online jest bezpieczne, a 11 proc. docenia to, że zakupy może realizować w każdym miejscu: domu, pracy czy podczas lunchu w restauracji.

Co te dane mówią? Kalosze Demar dziecięce to produkt, który należy pozycjonować w Internecie wśród grup najchętniej dokonujących tego typu zakupów. Istotny jest spójny przekaz, a także działania w zgodzie z wypracowaną strategią marki.

Jak pozycjonować markę?

Najważniejsze jest zdefiniowanie grupy docelowej. Należy odpowiedzieć sobie na pytanie: kim są nasi klienci i czego od nas oczekują. Kalosze Demar dziecięce są przeznaczone dla najmłodszego pokolenia, jednakże zakupów dokonują dorośli. I taki sposób pozycjonowania marki jest najlepszy. Istotne jest śledzenie, jakie kroki podejmuje konsument, a także jakich treści pożąda.

Kolejnym krokiem w pozycjonowaniu produktu takiego, jak kalosze Demar dziecięce, jest ułożenie content planu. Działanie intuicyjne nie jest dobrym rozwiązaniem. Podczas układania strategii komunikacji niezbędne jest bazowanie na liczbach i danych o konsumentach. Należy skoncentrować się na każdym konsumencie, który może być potencjalnym kupcem. Niejednokrotnie konieczne jest testowanie różnych taktyk.

Kalosze Demar dziecięce pozycjonowane na blogu

Marka Demar posiada swój blog. To na nim pozycjonowane są interesujące treści, które pomagają w promowaniu produktów. Jak wykorzystać blog jako narzędzie sprzedażowe? Angażujące treści pomagają osiągnąć naturalne pozycjonowanie w Google. Ciekawe artykuły bardzo szybko zostaną udostępnione przez kolejne osoby – jak wirus. Treści powinny być wiarygodnym źródłem inspiracji dla konsumentów. Istotne jest także kreowanie takich treści, które będą spójne z całym wizerunkiem marki, a także dopasowanie szaty graficznej.

Kolejnym krokiem pozycjonowania marki jest obecność na platformach społecznościowych. Marka powinna dopasować rodzaj treści do konkretnego medium. W przypadku Facebook’a firmy generują treści sprzedażowe, a także lifestylowe, natomiast Instagram jest produktowy. LinkedIn natomiast to portal typowo biznesowy.

Kalosze Demar dziecięce zostały pozycjonowane na rynku za pomocą specjalnie dobrej strategii. Podjęliśmy kroku w kierunku prowadzenia obszernego content marketingu, a także badaliśmy obszary zainteresowania marki. Istotne było dobranie i zidentyfikowanie grup docelowych. Działaliśmy także w myśl wizji i misji, jaką reprezentuje i kieruje się marka.

Pozycjonowanie marki to długotrwały proces. Odpowiednio dobrana taktyka pozwoli osiągnąć zamierzone efekty.  

Zadzwoń Panel klienta Kontakt