Treść główna
Zastanawiałeś się jaka powinna być kluczowa kompetencja osób odpowiedzialnych za komunikację Twojej marki? W naszym przekonaniu przygotowanie spójnej strategii i jej konsekwentna implementacja. Bez przygotowania strategii, nie powinno się wdrażać działań operacyjnych. Szkoda czasu i budżetu.
Strategia komunikacji – tak działamy jako agencja PR Commplace:
- Upewnimy się, w jaki sposób aktualnie wysiłki komunikacyjne przyczyniają się do realizacji celów i misji organizacji (wykonamy audyt komunikacyjny),
- Odpowiadając na cele biznesowe i potrzeby komunikacyjne firmy określimy kamienie milowe przyszłej strategii,
- Opiszemy grupy docelowe i interesariuszy organizacji,
- Zaproponujemy metody i narzędzia, które będą użyte w czasie implementacji strategii,
- Zaplanujemy i rozdystrybuujemy zasoby. Efektem tego będzie dedykowana strategia komunikacji,
- Pomożemy osiągnąć cele komunikacyjne firmy, docierając do spersonalizowanych grup odbiorców za pomocą wypracowanych metod i narzędzi.
Mając już strategię komunikacji marki zaczynamy działać – przekuwamy dokument w strategię marketingową Twojej firmy.
Trzeba robić Internety
W obecnej sytuacji strategie działania w Internecie są ważniejsze niż kiedykolwiek. I tak jak w sklepie stacjonarnym, nikt nie szuka nabywców kosiarek wśród nastolatków, tak w sieci warto dopasować swoje działania do odpowiednich grup. Fakt – nie jest to łatwe. Dlatego razem z tobą przeanalizujemy sytuację – określimy, jakie są najważniejsze wyzwania, przed którymi stoi firma i w jaki sposób komunikacja może pomóc im sprostać. Przyjrzymy się również takim tematom jak segmentacja rynku, czy grupa docelowa.
Cyfrowa strategia – nie zmarnuj szans na sprzedaż
Korzystanie z zakupów online to w obecnej sytuacji nie tylko rozwiązanie wygodne, ale i bezpieczne. Według badania „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” przeprowadzonego w marcu 2020 roku, już 57% internautów robi zakupy w e-sklepach. Nastąpił także bezprecedensowy wzrost ogólnego ruchu internetowego (zarówno w ujęciu globalnym, jak i krajowym). Odnotowano wzrosty na poziomie 30-45% w porównaniu do poprzedniego roku.
Ważna wiadomość – wśród osób, które codziennie spędzają godziny w sieci, znajdują się też Twoi klienci. Ale… czy wiesz, jak ich znaleźć? Bez strategii będzie to bardzo trudne.
Case study
Jak pozyskać 1500 zapytań rocznie na imprezy.
Pozyskiwanie 1500 zapytań rocznie na organizację imprez o łącznej wartości 30 000 000 zł.
- Dywersyfikacja oferty
- Profilowanie demograficzne
- Obniżenie o 50% kosztów marketingowych
Wdrożenie strategii – etap przez wielu pomijany
Około 50% polskich firm ma sformułowaną strategię marketingową i plan komunikacji. Nie oznacza to jednak, że są one systematycznie realizowane. Co jest tego przyczyną? Brak precyzyjnych wytycznych lub czasu, który trzeba poświęcić na implementację. Na szczęście my mamy czas, aby to zrobić. Zadzwoń do Commplace.
Stworzymy dedykowaną strategię komunikacji, a Ty zajmiesz się bieżącym zarządzaniem, rozliczając nas z efektów.
Strategia marki – główna idea
A może w prosty sposób wytłumaczmy Twoim potencjalnym klientom, dlaczego mają kupić dany produkt czy usługę w Twojej firmie, a nie u konkurencji. Im lepiej to zrobimy, tym więcej finalnie zyskasz. To dobra strategia. Na tym zbudujemy korzyści i ideę Twojej marki.
Idea marki da nam odpowiedź na pytania: “w czym jestem i w czym z pewnością nie jestem wyjątkowy?”. Posiadanie przewodniej idei oznacza dla marki trwałość i stabilność. To fundament strategii komunikacji.
Strategia komunikacji: pytania, na które trzeba odpowiedzieć
Kto jest dziś Twoim klientem? Kto jest Twoim klientem idealnym?
Jakie unikalne korzyści oferujesz?
Czego poszukują idealni klienci?
Które dziedziny działalności Twojej firmy stawiają ją w rzędzie najlepszych producentów, liderów rynku?
Jakie korzyści, których nie daje Twoja firma, zapewnia Klientom konkurencja?
Jak chcesz być odbierany przez klientów?
Co będzie wyznacznikiem sukcesu realizowanej strategii?
Czy warto inwestować czas i pieniądze w strategię komunikacji?
Strategia to bez wątpienia jeden z kluczowych elementów w budowaniu przewagi konkurencyjnej w cyfrowym świecie.