Treść główna
Case study
Komunikacja B2B i B2C w mediach społecznościowych dla branży spożywczej
Klient Vandemoortele
OBSZARY DZIAŁANIA:
Vandemoortele jest europejskim liderem mrożonych produktów piekarniczych oraz margaryn, olejów i tłuszczów kulinarnych. To belgijska firma rodzinna obecna na rynku od 1899 roku.
Wyzwania
- Opracowanie strategii komunikacji w mediach społecznościowych, która jest adresowana do sektora B2B, z uwzględnieniem komunikatów do sektora B2C.
- Zbudowanie dopasowanej oraz zaangażowanej grupy odbiorców na każdym kanale social media - na Facebooku, Instagramie oraz na LinkedIn.
- Zaplanowanie i zbudowanie profesjonalnego wizerunku firmy w mediach społecznościowych oraz regularne publikacje na temat nowości z oferty piekarniczej.
Nasze działania
- Opracowanie strategii komunikacji w mediach społecznościowych.
- Analiza działań konkurencji.
- Przygotowanie charakterystyki grupy odbiorców w mediach społecznościowych.
- Dostosowanie tematyki i stylu komunikacji do poszczególnych kanałów.
- Influencer marketing - współpraca z ambasadorami marki.
Rezultat
Przez pierwszy rok współpracy z Klientem opracowaliśmy strategię komunikacji, dopasowaną do poszczególnych kanałów w mediach społecznościowych. Za pomocą LinkedIn komunikujemy treści z obszaru employer branding oraz dostosowane do kanału B2B. Profil na Facebooku i Instagramie wykorzystujemy do komunikacji mieszanej - łączymy B2B i B2C. Po roku regularnych działań zbudowaliśmy profesjonalny wizerunek marki w mediach społecznościowych na rynku polskim oraz zbudowaliśmy liczną i zaangażowaną grupę odbiorców. Kolejny rok wspólnej pracy został zintensyfikowany o działania w formacie video oraz influencer marketing.
- Obserwujący 42 000
- Zasięg 529 000
- Średni przyrost fanów +56.99%
Wykorzystane produkty
Strategia
Opracowanie skutecznej strategii komunikacji marki na podstawie analizy trendów, z dobraniem najlepszych narzędzi.
Dowiedz się więcejSocial Media
Skuteczne zarządzanie mediami społecznościowymi, wykorzystanie ich do realizacji celów sprzedażowych i promocyjnych firmy.
Dowiedz się więcejPołączenie komunikacji B2B oraz B2C to wyzwanie, któremu z przyjemnością stawiliśmy czoła. Z jednej strony, firmie Vandemoortele zależy na budowaniu profesjonalnego wizerunku w oczach klientów biznesowych, a z drugiej strony marka chce być rozpoznawalna w oczach klientów ostatecznych, czyli konsumentów swoich klientów. Nie mniej ważna jest komunikacja employer brandingowa. Wykorzystujemy różne kanały komunikacji, aby docierać z odpowiednimi przekazami do poszczególnych grup odbiorców.
Dzielimy się wiedzą, inspirujemy, doradzamy
Obserwuj nas na LinkedIn