Treść główna
Case study
Obniżenie kosztów kampanii wizerunkowej w mediach o 2,8 mln zł dla marki z branży wnętrzarskiej
Klient Anwis
Obszary działania:
- Media relations
- Copywriting
- Telemarketing prasowy
- PR
Marka ANWIS należy do światowego lidera produkcji nowoczesnych osłon okiennych, Grupy WAREMA. ANWIS istnieje na rynku od 1979 r. i należy do czołówki europejskich producentów. W ofercie firmy znajduje się bogaty asortyment różnego rodzaju przesłon okiennych w systemach wewnętrznych i zewnętrznych, w tym: poziome, pionowe, rolowane i plisowane, które marka dystrybuuje z pomocą swoich partnerów biznesowych. Działania marki i jej produkty cechują dbałość o funkcjonalność, wzornictwo, stosowanie najnowszych materiałów, a także realizacja produktów pod indywidualne zamówienie.
Wyzwanie
- Wzrost rozpoznawalności marki Anwis i jej przedstawicieli jako ekspertów w branży, której są liderami produkcji, dzięki bezpłatnym publikacjom
- Dotarcie do zasięgowych mediów lifestyle, branżowych, biznesowych, lokalnych i ogólnopolskich, których czytelnicy są docelowymi klientami marki
- Wzmacnianie wiarygodnych opinii o produktach i usługach marki poprzez tworzenie wartościowych treści i wzmacnianie pozytywnego wizerunku wśród liderów opinii publicznej i grup docelowych
Nasze działania
- Analiza rynku i konkurencji celem ustalenia strategii komunikacji w mediach
- Wybór ciekawych dla mediów tematów, które jednocześnie zaangażują czytelników i zainspirują do rozpoczęcia procesu zakupowego
- Przygotowanie wartościowych materiałów dla mediów i nasycenie komunikatów eksperckimi treściami, praktycznymi wskazówkami, inspiracjami dla czytelników
- Nawiązanie ścisłych relacji z mediami branżowymi, biznesowymi, gospodarczymi, lifestyle, w imieniu klienta
- Przygotowywanie materiałów na specjalne życzenie mediów i na wyłączność konkretnych tytułów
- Redagowanie w imieniu klienta wypowiedzi eksperckich i komentarzy rynkowych
Rezultat
W ciągu 8 miesięcy dzięki działaniom zespołów PR-owego i prasowego, pozyskaliśmy publikacje o łącznej wartości prawie 2,8 mln zł AVE. Tyle nasz klient musiałby zapłacić za osiągnięcie tego efektu bez wsparcia agencji PR. Taki wynik udało się nam osiągnąć dzięki dotarciu do największych tytułów prasowych i portali wśród spełniających kryteria produktu i marki: m.in. Cztery Kąty, Czas na wnętrze, M jak Mieszkanie, Moje mieszkanie, Weranda, Elle Decoration. Publikacje ukazały się zarówno w internecie, jak i w prasie drukowanej. W efekcie działań pozyskano ponad 580 publikacji, o łącznym zasięgu prawie 20 milionów.
- AVE 2 788 577 zł
- Zasięg 19 934 994
- Liczba publikacji 584
Wykorzystane produkty
Public Relations
Kreujemy zauważalne i skuteczne komunikaty, które pozwolą przekazać wyłącznie to, na czym Ci zależy.
Dowiedz się więcejMateriały exclusive
Tworzymy ekskluzywne treści na wyłączność o Twojej marce na życzenie dziennikarzy
Dowiedz się więcejPunktem wyjścia do osiągnięcia dobrego rezultatu prowadzonej kampanii były wielokrotne rozmowy z klientem: poznanie jego potrzeb, specyfiki branży i produktu, analiza rynku i konkurencji oraz dogłębne zbadanie profilu potencjalnego konsumenta. Wszystko po to, aby tworzone w kampanii treści były dopasowane do potrzeb klientów, atrakcyjne i bogate w praktyczne informacje i wskazówki, które podkreślą eksperckość marki, wzmocnią jej świadomość i pozytywny wizerunek oraz zainspirują do rozpoczęcia procesu zakupowego. Efekt końcowy w postaci 2,8 mln AVE oraz ponad 580 publikacji został osiągnięty dzięki obraniu właściwej strategii działań i skutecznej, systematycznej realizacji.
Dzielimy się wiedzą, inspirujemy, doradzamy
Obserwuj nas na LinkedIn