Dienstleistungen

Öffentlichkeitsarbeit Kommunikationsstrategie Branding Google Ads Positionierung von Webseiten Webseitenentwicklung

Produktangebot

Firmenveranstaltungen Lebensmittelmarketing Marketingkommunikation Grafikdesign Vertriebsunterstützung Online Marketing

Beratungsangebot

Sozialen Medien Interne Kommunikation Krisenmanagement Arbeitgebermarke Referenzmarketing Customer Lifetime Value B2B-Marketing
zurückkehren

Sprachsuche

Wyszukiwanie głosowe – czemu zawdzięcza swoją popularność?

Wyszukanie głosowe

Definition

Wyszukiwanie głosowe to niezwykle pomocne narzędzie, które pozwala przeszukiwać zasoby Internetu przy pomocy wypowiadanych poleceń głosowych. Oznacza to brak konieczności wpisywania słów w wyszukiwarkę, co wielu osobom zdecydowanie ułatwi znalezienie pożądanego hasła, a także zdecydowanie skróci potrzebny na to czas. Wyszukiwanie głosowe – dzięki szybkiemu rozwojowi technologii – znajduje się obecnie już w większości popularnych urządzeniach elektronicznych.

Dwie ciekawostki, o których trzeba wiedzieć!

1.      Wyszukiwanie głosowe – jak to działa?

Wyszukiwanie głosowe możliwe jest dzięki technologii rozpoznawania mowy, która z powodzeniem wkracza w kolejne dziedziny naszego życia. Jak w prostych słowach wyjaśnić jej działanie? Instrumenty składające się na wyszukiwanie głosowe dokładnie analizują zapytanie użytkownika. Zostaje ono poddane interpretacji, a następnie użytkownik uzyskuje odpowiedź - wynik wyszukiwania, czyli informację zwrotną. Wszystko to odbywa się w ciągu zaledwie kilku sekund.

2.      Wyszukiwanie głosowe – jakie przynosi korzyści?

Wyszukiwanie głosowe to przede wszystkim niezwykła wygodna, ale i szybkość pozyskiwania informacji, czyli coś, co obecnie liczy się najbardziej. Zadanie pytania zwykle trwa krócej niż wpisanie danego żądania w oknie wyszukiwarki. Ponadto wyszukiwanie głosowe jest ściśle dopasowane do indywidualnych preferencji danego użytkownika. Jak to możliwe? Analizując jego wcześniejsze wyszukiwania, jest w stanie celniej trafić i dokładniej spersonalizować odpowiedź. Wprowadzanie komendy za pomocą głosu pozwala uniknąć błędów w pisowni - czy to stylistycznych, czy ortograficznych - co także wpływa na większą trafność uzyskanej odpowiedzi.

Najważniejsze informacje w pigułce

Wyszukiwanie głosowe w porównaniu do tradycyjnego wpisywania zapytań przy pomocy klawiatury jest zdecydowanie bardziej precyzyjne. W efekcie wydania polecenia głosowego uzyskujemy dokładniejszą odpowiedź, zatem wyniki wyszukiwania są znacznie lepsze i celniejsze.

Najpopularniejszymi urządzeniami, w których możemy korzystać z wyszukiwania głosowego, są oczywiście wszelkiego typu nowoczesne telefony komórkowe, czyli  smartfony. Na drugim miejscu znajdują się tablety, zaraz za nimi ulokowały się laptopy oraz desktopy. Obecnie z funkcją wyszukiwania głosowego spotykamy się także w telewizorach, popularnych smartwatch’ach, panelach sterowania samochodów osobowych, w tym w nawigacjach samochodowych, a nawet urządzeniach gospodarstwa domowego.

Wyszukiwanie głosowe daje większe możliwości działania. Do skorzystania z tej opcji nie musimy angażować rąk, zatem możemy wyszukiwać informacje w trakcie wykonywania innych czynności, także podczas jazdy samochodem. Jest to bardzo pomocne i przydatne w wielu sytuacjach. Sporo osób przyznaje, że korzystanie z wyszukiwania głosowego poprawia szybkość i efektywność ich pracy, generując satysfakcjonujące wyniki.

Wyszukiwanie głosowe opiera się na sprawdzonych technologiach. Najpopularniejsze to:

- Asystent Google,

- Siri, czyli wirtualny asystent w urządzeniach Apple,

- Alexa, oferowana przez Amazon,

- Cortana, która działa na większości urządzeń wykorzystujących produkty Microsoftu.

Nowy wymiar komunikacji

Wyszukiwanie głosowe w znaczący sposób ulepsza możliwość komunikacji, pozyskiwania danych z wyszukiwarek oraz wydawania poleceń urządzeniom elektrycznym. Dla użytkownika są to przede wszystkim korzyści, które zwiększają jego efektywność, pozwalają oszczędzać czas, a także dają możliwość wykonywania kilku czynności w tym samym momencie.

Wyszukiwanie głosowe działała zarówno w przeglądarce internetowej, jak i konkretnych aplikacjach, które służą wykonywaniu założonych wcześniej zadań. Wyszukiwanie głosowe cieszy się coraz większym zainteresowanie, co przekłada się na jego dynamiczny rozwój i ciągłe unowocześnianie i rozprzestrzenianie się technologii.

Verwandte Einträge:

Marketingplan, Bilderzeugung, Markenführung, Marketingplanung, Bilderzeugung, Kundengewinnung, Verkaufsaudit, Branding-Aktivitäten, Schaffung einer Unternehmensmarke, Bilderzeugung

Benötigen Sie Unterstützung bei Ihrer Geschäftsentwicklung?

Bartosz Zielinski

Bartosz Zielinski Geschäftsführer

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Ruf mich an Einloggen Kontakt