Dienstleistungen

Öffentlichkeitsarbeit Kommunikationsstrategie Branding Google Ads Positionierung von Webseiten Webseitenentwicklung

Produktangebot

Firmenveranstaltungen Lebensmittelmarketing Marketingkommunikation Grafikdesign Vertriebsunterstützung Online Marketing

Beratungsangebot

Sozialen Medien Interne Kommunikation Krisenmanagement Arbeitgebermarke Referenzmarketing Customer Lifetime Value B2B-Marketing
zurückkehren

A/B-Tests

Testy A/B – co to jest i na czym polega?

Definition

Testy A/B to testy porównawcze, których zadaniem jest porównanie co najmniej dwóch różnych wersji – np. treści – oraz ocenienie, która z nich jest bardziej efektywna i lepiej trafia do odbiorców. Dzięki testom porównawczym A/B możemy porównywać Websites różniące się zaledwie jednym szczegółem lub kilkoma znaczącymi cechami.

Testy A/B ciekawostki, czyli co warto o nich wiedzieć

Gdzie wykorzystamy testy A/B?

Testy A/B mogą być wykorzystywane do różnych zadań. Stosując je, można porównywać reakcje poszczególnych grup odbiorców na poszczególne elementy umieszczone na stronie internetowej. Głównym celem wykonywania testu A/B jest wybór najlepszego z możliwych rozwiązań, a co za tym idzie – zwiększenie współczynników konwersji. Testy A/B pozwalają wybrać takie rozwiązania, które najlepiej przemawiają do odbiorców, wywołują u nich pożądane reakcje i bezpośrednio wypływają na liczbę odwiedzających daną witrynę internetową.

Czy testy A/B przynoszą korzyści?

Testy A/B są wyjątkowe i przynoszą niebywałe korzyści, dzięki temu, że można jej przeprowadzać praktycznie w każdym obszarze oraz w dowolnie wybrany sposób. Ich rola w poszczególnych badaniach została już dawno uznana za niezwykle przydatną. Testowanie różnych układów, kolorów, czy treści na stronie internetowej pozwala zidentyfikować najlepsze rozwiązania pod względem użytkowości i doświadczenia użytkownika. Dzięki testom A/B podejmowanie decyzji opiera się na danych, co minimalizuje ryzyko wprowadzania zmian bez wcześniejszego sprawdzenia ich skutków.

Testy A/B – najważniejsze informacje

Testy porównawcze A/B mogą przybierać różne formy. Mogą to być testy porównawcze stron internetowych, gdzie sprawdzane są czytelność treści, kolorystyka i inne parametry pomagające określić, który wariant wzbudza największe zainteresowanie i przyciąga największą liczbę odwiedzających. Kolejne to testy A/B porównujące tematy i działania w zakresie marketingu e-mailowego. W tym przypadku testowana grupa osób jest odpowiednio dzielona i oceniane jest, która z wersji przynosi efekty w postaci większej liczby otwartych i odczytanych wiadomości e-mail. Testy A/B mogą przybierać także formę porównywania różnych treści i badania wywoływanych przez nie zachowań.

Wiele osób z pewnością zadaje sobie pytanie, czy warto przeprowadzać testy porównawcze. Odpowiedź nie jest jednoznaczna, gdyż testy A/B najwięcej korzyści przynoszą wtedy, gdy przeprowadzane są regularnie. Dla niektórych ich rezultat może być więc mało miarodajny.

Testy A/B pozwalają na przeprowadzenie szczegółowej analizy każdej strony internetowej, zarówno w całości, jak i jej poszczególnych elementów. Najważniejsze jest jednak, by przed przeprowadzeniem konkretnego testu i analizą wskazanego obszaru upewnić się, co dokładnie nas interesuje i jaki dane pragniemy uzyskać. Szczegółowe przedstawienie badanego zagadnienia jest kluczowe dla poznania konkretnej odpowiedzi i uzyskania wskazówek odnośnie kierunku dalszego działania.

Zusammenfassung

Testy A/B  to bardzo skuteczna i prosta metoda badawcza, polegająca na pokazywaniu wybranej grupie odbiorców co najmniej dwóch różnych wersji jednego produktu. Może być to na przykład wiadomość e-mail, konkretny element strony internetowej, jak i cała witryna, choć takie rozwiązane jest dość rzadkie. Przeprowadzenie takiego testu daje odpowiedź na pytania, która wersja jest lepiej odbierana przez odbiorców, która zachęca ich do wykonania konkretnego działania – może to być wypełnienie ankiety lub klikniecie we wskazany link, czy baner. Takich działań jest mnóstwo i jedynie od konkretnego przypadku uzależniony jest ostateczny przebieg badania. Testy A/B, aby były miarodajne, nie powinny być przeprowadzane przypadkowo. Każdy powinien być dokładnie przemyślany.

Bardzo ważne by po zakończeniu testów dokładnie i starannie przeanalizować wyniki, co jest niezbędne do wdrażania zmian. Jednak na tym nie koniec. W kolejnych krokach należy dokładnie obserwować ich efekty i w razie potrzeby – wykonywać kolejne testy. 

Verwandte Einträge:

Marketingplan, Bilderzeugung, Markenführung, Marketingplanung, Bilderzeugung, Kundengewinnung, Verkaufsaudit, Branding-Aktivitäten, Schaffung einer Unternehmensmarke, Bilderzeugung

Benötigen Sie Unterstützung bei Ihrer Geschäftsentwicklung?

Bartosz Zielinski

Bartosz Zielinski Geschäftsführer

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Ruf mich an Einloggen Kontakt