Recykling treści. Content marketing w kontekście idei zero waste.

Trend zero waste stał się popularny w wielu dziedzinach życia. Moda, gastronomia, czy organizacja pracy biura – to tylko niektóre z nich. A gdyby poszerzyć o niego content marketing i e-PR?

Dzięki Marketing Conversion recykling treści jest możliwy, a przede wszystkim opłacalny. Dlaczego? O tym poniżej.

Kto lubi przepłacać za content?

Na pytanie „ile kosztuje content marketing i e-PR?” znaleźć można wiele odpowiedzi. Jedna powtarza się wielokrotnie – to zależy. Od czego? To proste – ilości pracy konkretnych ekspertów. Samo określenie „tworzenie treści” nie jest bowiem wystarczająco precyzyjne. Na potrzeby artykułu przyjmijmy jednak, że chodzi o stworzenie pojedynczego tekstu, który zawierać będzie słowa kluczowe oraz zostanie opublikowany w Internecie.

Praca nad tego rodzaju contentem angażuje copywritera, eksperta odpowiadającego za SEO i pozycjonowanie strony, PR-owca odpowiedzialnego za kontakt z mediami oraz grafika. Ile wynoszą ich stawki? To oczywiście również zależy od doświadczenia, jakości pracy, czy terminu wykonania usługi. Kwoty wahać mogą się od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. To spory wydatek. A mowa tylko o pojedynczym tekście.

W zależności od branży firmy tworzą od kilku do kilkunastu „pakietów” treści miesięcznie. Efekt? Pozyskanie publikacji, których cykl życia jest ściśle związany z szybkością pracy konkurencji, od której redakcja otrzyma kolejny materiał. A konkurencja nie czeka. Klient też nie zamierza.

Zero waste, a Marketing Conversion

Analizy Gemius wykazały, że ok. 97% polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google. Prawie 82% z nich klika w organiczne wyniki wyszukiwania, a jedynie 6-18% stron zbiera ruch płatny. Ponad 90% ogląda wyniki na pierwszej stronie. A 63% zadających zapytanie w wyszukiwarce Google kliknie w trzy pierwsze linki. To istotna informacja dla managerów – dobry content marketing, bez odpowiedniego wypozycjonowania zagubi się wśród tysięcy innych informacji. W jaki sposób można rozwiązać ten problem?

Decydując się na Marketing Conversion, który łączy content marketing ze sprzedażą finalnie wzmacniając konwersje i wykorzystując pozycjonowanie stron. Bartosz Zieliński z Commplace tłumaczy: Na etapie planowania i projektowania działań z e-PR-u lub tworzenia strategii content marketingu warto odpowiednio ocenić potencjał tworzonych treści, zdjęć, filmów w korelacji z zachowaniami użytkowników wyszukiwarek i zweryfikować ich pozycjonowanie w Google. Pamiętać należy także o optymalizacji, a dokładniej o SEO. – Marketing Conversion ułatwia te zadania, wspierając marketing internetowy, a w efekcie – Google w pierwszych wynikach wyszukiwania wymienia wartościowe treści, które doprowadzą potencjalnego klienta do twojej firmy. Marketing Conversion pozwala zwiększyć konwersję nawet o 30% – wyjaśnia ekspert z Commplace.

Co to oznacza? Możliwość uzyskania satysfakcjonującego poziomu konwersji, bez konieczności generowania dużej ilości treści o tej samej tematyce i walki o kolejne publikacje. Nalezy działać mądrze i wykorzystać dotychczasowe materiały.

Online marketing – jak wykorzystać ideę zero waste?

  • Posegreguj dotychczasowe materiały dostarczone od copywriterów,
  • Utwórz bazę z materiałami graficznymi,
  • Przeprowadź audyt SEO i zweryfikuj, które z haseł kluczowych były najczęściej wyszukiwane przez użytkowników lub najczęściej wyszukiwane w danym okresie (to wpływa na pozycjonowanie stron – SEO zdecydowanie wspiera content marketing),
  • Poszczególne materiały przyporządkuj do odpowiednich kategorii produktów, tematów lub okazji (np. materiały związane z porami roku),
  • Marketing online powinien wykorzystywać wiele kanałów – rozłóż pojedynczy pakiet materiałów na czynniki pierwsze i wykorzystaj także we własnych kanałach (np. treści na Facebooku, grafikę na Instagramie),
  • Generowane informacje publikuj także na własnej stronie – umożliwi to tanie pozycjonowanie,
  • Pamiętaj, że nawet jeśli już kilkukrotnie wykorzystałeś dany materiał, nie wszyscy twoi odbiorcy mogli się z nim zapoznać – niektórzy będą mieć pierwszy raz z nim styczność,
  • Modyfikuj leady, zmieniaj tło na grafikach, aktualizuj informacje we wpisach (to zajmuje znacznie mniej czasu niż tworzenie contentu od podstaw).

 

Recykling treści to dobre rozwiązanie dla większości firm. Idea zero waste w tym kontekście pozwoli nie tylko maksymalnie wykorzystać przygotowane dotychczas materiały zapewniając skuteczny marketing internetowy, ale i zaoszczędzić czas i pieniądze. A to są argumenty nie do podważenia.

Potrzebujesz pomocy
w rozwoju biznesu?
Skontaktuj się z nami.

 

kontakt: +48 665 379 071

email: kontakt@commplace.pl

Kontakt O nas Kariera

 

Kontakt dla Klientów

Bartosz Zieliński

Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl

 

Potrzebujesz pomocy
w rozwoju biznesu?

Skontaktuj się z nami.

 

infolinia:
+48 665 379 071

email:
kontakt@commplace.pl

 

Kontakt O nas Kariera

 

Kontakt dla Klientów

Bartosz Zieliński

Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl

Miejsce zarządzania

Karkonosze

Centrum konferencyjne | Audyty oraz analizy komunikacji wewnętrznej | Warsztaty strategiczne I Zarządzanie sytuacją kryzysową | Warsztaty z zarządzania konfliktem | CSR I Warsztaty motywacyjne | "Psychowycisk" | Coaching dla mentorów | Indywidualny coaching przywództwa | Studio kulinarne | Eventy

Miejsce wsparcia sprzedaży

Wrocław

Warsztaty z technik sprzedaży | Audyty sprzedażowe | Nowoczesna Agencja PR I Warsztaty osobistego wizerunku – praca ze stylistą | e-PR I Marketing konwertujący sprzedaż I Marketing sportowy

Miejsce usług cyfrowych

Warszawa

Samofinansujące się kampanie | Pozycjonowanie | Optymalizacja | Tworzenie stron oraz sklepów internetowych | Nowoczesny marketing internetowy | SEO PR I Konwersja

Wkrótce

Berlin

Rekrutacja pracowników na rynki zagraniczne | Rejestracja spółek | Kampanie wsparcia
sprzedaży na nowych rynkach | Pozyskiwanie partnerów na rynkach zagranicznych | Kampanie online na rynkach zagranicznych

Miejsce zarządzania

Karkonosze

Centrum konferencyjne | Audyty oraz analizy komunikacji wewnętrznej | Warsztaty strategiczne I Zarządzanie sytuacją kryzysową | Warsztaty z zarządzania konfliktem | CSR I Warsztaty motywacyjne | "Psychowycisk" | Coaching dla mentorów | Indywidualny coaching przywództwa | Studio kulinarne | Eventy

Miejsce wsparcia sprzedaży

Wrocław

Warsztaty z technik sprzedaży | Audyty sprzedażowe | Nowoczesna Agencja PR I Warsztaty osobistego wizerunku – praca ze stylistą | e-PR I Marketing konwertujący sprzedaż I Marketing sportowy

Miejsce usług cyfrowych

Warszawa

Samofinansujące się kampanie | Pozycjonowanie | Optymalizacja | Tworzenie stron oraz sklepów internetowych | Nowoczesny marketing internetowy I SEO PR I Konwersja

Wkrótce

Berlin

Rekrutacja pracowników na rynki zagraniczne | Rejestracja spółek | Kampanie wsparcia sprzedaży na nowych rynkach | Pozyskiwanie partnerów na rynkach zagranicznych | Kampanie online na rynkach zagranicznych