Nawigacja

PR zewnętrzny –
co o nim wiesz?

PR
PR zewnętrzny

Bill Gates niegdyś powiedział, że ostatniego dolara z budżetu marketingowego wydałby na PR. Czym jest PR zewnętrzny? I dlaczego warto o niego dbać?

PR zewnętrzny to kreowanie pozytywnego wizerunku firmy w jej otoczeniu. Jest to forma komunikacji, polegająca na utrzymaniu kontaktu ze stałymi i potencjalnymi klientami, partnerami biznesowymi, mediami i instytucjami publicznymi, a także tworzeniu i spieraniu określonych idei i celów społecznych.

Dlaczego warto dbać o dobry PR zewnętrzny? Przede wszystkim jest to najlepszy sposób na budowę dobrej reputacji marki. Działania public relations tworzą zainteresowanie wokół firmy i jej produktów. Budują wiarygodność marki, a dzięki temu zwiększają zaufanie grup docelowych do niej. Skrupulatnie realizując strategię PR, firma ma szansę:

  • zbudować przewagę konkurencyjną na rynku,
  • kontrolować wyobrażenie odbiorców na jej temat,
  • wpływać na decyzje konsumenckie,
  • niwelować negatywne skutki ewentualnych kryzysów.

PR zewnętrzny w firmie zawodzi?

Czas postawić na skuteczne rozwiązania!

Narzędzia PR zewnętrznego

PR zewnętrzny można realizować na różne sposoby. Do najpopularniejszych narzędzi public relations zaliczymy:

  • relacje z mediami – przekazy do mediów można kierować poprzez wywiady, informacje prasowe, czy też konferencje prasowe,
  • wydarzenia – czyli wszelkie konferencje, imprezy charytatywne, dni otwarte i inne eventy, które mają tworzyć szum wokół marki; spotkanie „face to face” z marką nadaje jej ludzkie oblicze, marka jest bliżej swoich odbiorców,
  • media społecznościowe – obecność i systematyczna działalność w mediach społecznościowych to szansa na dotarcie do grup docelowych oraz sposób na budowę i utrzymanie relacji z odbiorcami,
  • fizyczne dowody – np. gadżety, upominki i inne elementy identyfikacji wizualnej, które zwiększają rozpoznawalność marki.

PR zewnętrzny a wewnętrzny

PR zewnętrzny opiera się na tworzeniu relacji z otoczeniem firmy i budowie dobrej reputacji na zewnątrz. Z kolei wewnętrzna odmiana public relations ukierunkowana jest na pracowników i polega na przemyślanej i sprawnej komunikacji wewnętrznej. Komunikację wewnętrzną można realizować na 4 różne sposoby:

  1. pisemnie – gazetki firmowe, biuletyny,
  2. werbalnie – spotkania informacyjne,
  3. multimedialnie – prezentacje, wideokonferencje,
  4. wizualnie – tablice ogłoszeń.

Firma, która chce odnieść spektakularny sukces, zapewniając sobie stabilną pozycję na rynku, powinna wdrożyć do swojej strategii rozwoju zarówno działania z obszaru wewnętrznego, jak i zewnętrznego PR. Jeśli za oba obszary odpowiedzialna będzie profesjonalna agencja public relations, z pewnością wdroży skuteczne i efektywne rozwiązania.

Employer branding wewnętrzny
Zadzwoń Zaloguj się Kontakt